Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1128257

Nasilje među vršnjacima: uloga branitelja žrtava, pomoćnika i pristaša počinitelja nasilja te pasivnih promatrača


Vesna Bilić
Nasilje među vršnjacima: uloga branitelja žrtava, pomoćnika i pristaša počinitelja nasilja te pasivnih promatrača // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LIX (2013), 30; 193-209 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1128257 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nasilje među vršnjacima: uloga branitelja žrtava, pomoćnika i pristaša počinitelja nasilja te pasivnih promatrača
(Violence Among Peers: The Role of Victims' Defenders, Perpetratos' Helpers and Supporters and Bystanders)

Autori
Vesna Bilić

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LIX (2013), 30; 193-209

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
nasilje u školama ; branitelji žrtava ; promatrači ; pristaše ; prevencija nasilja
(violence in schools, the victims’ defenders, observers, supporters, prevention of violence)

Sažetak
U ovom se radu raspravlja o ulogama angažiranih, neangažiranih i indiferentnih svjedoka viktimizacije u realnom i virtualnom svijetu te čimbenicima koji ih potiču na različite reakcije u situacijama nasilja. Branitelji žrtava ponašaju se prosocijalno, žele razriješiti sukob, umanjiti ili zaustaviti nasilje, a pokazuju visoku razinu empatije, samoučinkovitosti, osobne odgovornosti, manje od ostalih vršnjaka ignoriraju moralna pitanja, skloni su toleriranju različitosti te imaju negativne stavovi prema nasilju. Među razlozima pružanja aktivne (pomoćnici i pristaše) ili pasivne podrške počiniteljima nasilja analizira se odnos prema žrtvi i počinitelju, vršnjački pritisak i interakcije (zaslijepljenost, vršnjačka zaraza, deindividualizacija, gubitak osobne i socijalne kontrole), moralno distanciranje i pozitivni stavovi prema nasilju. Neangažirani promatrači najbrojnija su skupina djece koja sa sigurne fizičke ili digitalne udaljenosti promatraju nasilje i prema njemu se odnose ravnodušno, najčešće zbog egoističnih motiva, pluralističkog neznanja, straha od vrednovanja, difuzije odgovornosti ili pomicanja odgovornosti na višu razinu. U zaključku se predlaže da se školski preventivni programi usredotoče na očevidce te posvete pozornost podizanju svijesti o ulozi koju oni imaju u podržavanju ili smanjivanju nasilja, njihovoj edukaciji i osnaživanju kako bi od promatrača postali konstruktivni branitelji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Bilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vesna Bilić
Nasilje među vršnjacima: uloga branitelja žrtava, pomoćnika i pristaša počinitelja nasilja te pasivnih promatrača // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LIX (2013), 30; 193-209 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Vesna Bilić (2013) Nasilje među vršnjacima: uloga branitelja žrtava, pomoćnika i pristaša počinitelja nasilja te pasivnih promatrača. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LIX (30), 193-209.
@article{article, year = {2013}, pages = {193-209}, keywords = {nasilje u \v{s}kolama, branitelji \v{z}rtava, promatra\v{c}i, prista\v{s}e, prevencija nasilja}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LIX}, number = {30}, issn = {0044-4855}, title = {Nasilje me\dju vr\v{s}njacima: uloga branitelja \v{z}rtava, pomo\'{c}nika i prista\v{s}a po\v{c}initelja nasilja te pasivnih promatra\v{c}a}, keyword = {nasilje u \v{s}kolama, branitelji \v{z}rtava, promatra\v{c}i, prista\v{s}e, prevencija nasilja} }
@article{article, year = {2013}, pages = {193-209}, keywords = {violence in schools, the victims’ defenders, observers, supporters, prevention of violence}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LIX}, number = {30}, issn = {0044-4855}, title = {Violence Among Peers: The Role of Victims' Defenders, Perpetratos' Helpers and Supporters and Bystanders}, keyword = {violence in schools, the victims’ defenders, observers, supporters, prevention of violence} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA - Modern Language Abstracts
  • Education Research Complete
  • EBSCO Publishing
  • Editorial Department, Massachusetts, USA
  • Emerald Management Reviews database
  • United Kingdom Ulrich Serials Analysis System





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font