Pregled bibliografske jedinice broj: 1128253
Školski uspjeh djece i mladih koji odrastaju u siromaštvu i materijalno nepovoljnim uvjetima
Školski uspjeh djece i mladih koji odrastaju u siromaštvu i materijalno nepovoljnim uvjetima // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 14 (2016), 1; 91-105 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1128253 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školski uspjeh djece i mladih koji odrastaju u
siromaštvu i materijalno nepovoljnim uvjetima
(School achievement of children and young people
who grow up in poverty and materially unfavourable
conditions)
Autori
Vesna Bilić
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 14
(2016), 1;
91-105
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
siromaštvo ; socioekonomski status (SES) ; materijalna deprivacija ; školski uspjeh
(poverty, socioeconomic status (SES), material deprivation, school achievement)
Sažetak
Budući da je siromaštvom pogođen sve veći broj djece i mladih nužno je ukazivati i na njegove moguće doprinose njihovim školskim i životnim ishodima. Stoga se u ovom radu, na temelju literature, analiziraju čimbenici rizika i procesi koji objašnjavaju kako odrastanje u siromaštvu i materijalnoj oskudici izravno i neizravno utječe na školski uspjeh i obrazovne ishode djece. Ukazuje se na štetne učinke u ranom razdoblju života djece, a koje je presudno za formiranje vještina i sposobnosti važnih za školsko postignuće. Višestruki nedostaci s kojim započinju školovanje ugrožavaju njihovo napredovanje i postizanje uspjeha na svim razinama obrazovanja (ranom, školskom i visokoškolskom). A kombinacija siromaštva i slabijeg školskog uspjeha, često je razlog za napuštanje škole ili završavanje nižeg stupanja obrazovanja, a povezuju se i sa slabijim šansama za zaposlenje i s težim izlaskom iz kruga siromaštva. Zaključno se iznose prijedlozi za razvoj strategija, ranih i kasnih intervencija te osiguravanje višestruke podrške obitelji i pomoći djeci u realizaciji njihovih potencijala, te postizanju školskih i životnih uspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIC: Educational Resources Information
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts