Pregled bibliografske jedinice broj: 1128167
Suvremeni didaktički modeli u nastavi umjetničkih školskih predmeta
Suvremeni didaktički modeli u nastavi umjetničkih školskih predmeta, 2021., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1128167 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni didaktički modeli u nastavi umjetničkih
školskih predmeta
(Modern didactic models in the arts subjects)
Autori
Seletković, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.03
Godina
2021
Stranica
235
Mentor
Škojo, Tihana
Ključne riječi
kurikulum umjetničkog područja, otvorena nastava, didaktički modeli, interdisciplinarnost, STEAM, cjeloviti razvoj učenika
(arts curriculum, open education, didactic models, interdisciplinarity, STEAM, holistic student development)
Sažetak
Teorijski dio rada polazi od geneze umjetničkog odgoja i obrazovanja koje se zrcali u sveobuhvatnom i usporednom prikazu razvoja umjetničkog obrazovanja u svijetu i u Hrvatskoj. U didaktičko-metodičkom području umjetnosti se trebaju dovoljno jasno i „plastično“ odrediti pa ih se nužno stavlja u suvremeni konstruktivistički kontekst i interdisciplinarno povezuje, u ovom slučaju kroz prizmu otvorenog modela nastave predmeta Glazbene kulture. U umjetničkom području kurikuluma riječ je o prvom proklamirnom modelu otvorene nastave (2006). Empirijskim je istraživanjem utvrđena zastupljenost sljedećih dimenzija otvorene nastave u predmetu Glazbena kultura: organizacijsko otvaranje (oblikovanje radnog okruženja), metodičko otvaranje (učenje kao samoaktivni konstrukcijski proces pojedinca - vlastiti put učenja), sadržajno otvaranje (samoodređenje i suodređenje sadržaja - učenikovim interesima vođeno učenje) ; socijalno otvaranje (socijalno/personalno otvaranje uz temeljnu demokraciju i učeničko sudjelovanje u oblikovanju tijeka nastave, okvirnih uvjeta i strukture pravila - participiranje i uvažavanje učenika u pripremanju i organizaciji nastave) te institucionalno otvaranje nastave (povezanost škole i izvanškolskih oblika života - mogućnost razvoja demokratskih stavova i sposobnosti). Rezultati istraživanja ukazuju da učitelji predmeta Glazbene kulture ne koriste slobodu, posebno u dimenzijama organizacijskog i sadržajnog otvaranja, što prema određenju otvorenog modela zapravo treba biti osnova otvaranja. Budući da je ovo prvo sustavno istraživanje koncepta otvorene nastave u dijelu kurikuluma umjetničkog područja, njegov doprinos znanosti ogleda se u utvrđivanju kvalitativnih obilježja i zastupljenosti pojedinih dimenzija otvorenosti. U budućnosti se može istražiti i učinkovitost dimenzija otvorenosti na odgojno- obrazovne ishode, što je osobito važno za oblikovanje optimalnog predmetnog kurikuluma te kurikuluma umjetničkog područja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)