Pregled bibliografske jedinice broj: 1126990
Uloga dobavnog lanca u poslovnoj strategiji Gastro Grupe d.o.o.
Uloga dobavnog lanca u poslovnoj strategiji Gastro Grupe d.o.o. // Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / Ferenčak, Ivan ; Turkalj, Željko ; Lamza-Maronić, Maja ; Rundsheimer, Bodo ; Pavlović, Ivan ; Kordić, Dane ; Škoro, Ivan ; Segetlija, Zdenko (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2006. str. 151-164
CROSBI ID: 1126990 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga dobavnog lanca u poslovnoj strategiji Gastro
Grupe d.o.o.
(The role of the supply chain in the business
strategy of Gastro Grupa d.o.o.)
Autori
Horvat, Đuro ; Trojak, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu
Urednik/ci
Ferenčak, Ivan ; Turkalj, Željko ; Lamza-Maronić, Maja ; Rundsheimer, Bodo ; Pavlović, Ivan ; Kordić, Dane ; Škoro, Ivan ; Segetlija, Zdenko
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2006
Raspon stranica
151-164
ISBN
978-953-253-020-9
Ključne riječi
dobavni lanac, konkurentska prednost, poslovna strategija
(supply chain, competitive advantage, business strategy)
Sažetak
Poslovna strategija svakog uspješnog gospodarskog subjekta naglašava značaj klijenta, njegovih želja i potreba. Ti klijenti, a ne zemljopisno područje, predstavljaju tržište, a gospodarski subjekti moraju pronaći najbolji način kako im pristupiti. Taj pristup zapravo predstavlja dobavni lanac, obuhvaća sve faze uključene u ispunjavanje zahtjeva klijenta. Što bolje gospodarski subjekt obavlja taj zadatak, to je jača njegova konkurentska prednost. Navedene činjenice dovode do zaključka da poslovna strategija i dobavni lanac moraju biti usklađeni ukoliko gospodarski subjekt želi stvoriti održivu konkurentsku prednost. Usklađivanje dobavnog lanca s poslovnom strategijom sastoji se od nekoliko koraka. Prvi korak obuhvaća analizu i razumijevanje tržišta na kojima gospodarski subjekt djeluje. Drugi korak ima zadatak definirati snage i temeljne kompetencije gospodarskog subjekta, kao i definirati uloge koje gospodarski subjekt ima, može imati ili želi imati na tržištima koje poslužuje. Treći korak razvoja dobavni lanac čiji kapacitet podržava uloge koje gospodarski subjekt predstavlja na tržištima. Ovaj rad pokazuje kako je „Gastro“ Grupa, nacionalni klaster 35 gospodarskih subjekata koji distribuiraju robu široke potrošnje na HoReCa (hoteli, restorani, kafići) tržištu, kreirala dobavni lanac temeljen na poslovnoj strategiji definiranoj petogodišnjim planom. Učinci „novog“ dobavnog lanca mjere se kroz prodajne rezultate, tržišni udio u ključnim grupama proizvoda i učinkovitost troškova, a svi rezultati dokazuju tezu da dobavni lanac ima ključnu ulogu u kreiranju konkurentske prednosti i ostvarenju strateških ciljeva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija