Pregled bibliografske jedinice broj: 1126485
Analiza povezanosti glazbenih improvizacija i likovnog izražavanja u djeteta
Analiza povezanosti glazbenih improvizacija i likovnog izražavanja u djeteta // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 1; 1-11 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1126485 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza povezanosti glazbenih improvizacija i
likovnog izražavanja u djeteta
(The Analysis of Connection Between Child’s
Musical Improvisations and Expression in
Visual-Art Terms)
Autori
Burić, Ksenija ; Nikolić, Branko ; Prstačić, Miroslav
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 49
(2013), 1;
1-11
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Orff muzikoterapija ; improvizacija ; boja ; I. i IV. stavka Pastoralne simfonije L.van Beethoven
Sažetak
Doživljaj glazbe i glazbene improvizacije mogu biti korišteni u edukaciji, dijagnostici i terapiji. Cilj istraživanja bio je proučavanje utjecaja selektivnih glazbenih stimulacija na psihomotorno, psihoemocionalno, simboličko izražavanje i samoostvarenje u djeteta. Istraživanje je bilo provedeno za pet ispitanika koji su bili uključeni u tretman Orff muzikoterapije, individualno, u 6 točaka procjene. Glazbeni predlošci bili su I. i IV. stavak Pastoralne simfonije L. van Beethovena. Pratilo se 28 varijabli. Prema dobivenim rezultatima statistički značajna razlika između glazbenog predloška A i glazbenog predloška B pokazala se za odabir boja. Statistički značajni rezultati dobiveni su za žutu (p=0, 012), svjetlo zelenu (p=0, 024), kobalt plavu (p=0, 027) te smeđu (p=0, 049) i sivu (p=0, 044). Iako ne postoji statistički značajna razlika rezultati istraživanja pokazuju da su djeca odabirom instrumenata, tempom, dinamikom i agogikom pokazala da u velikoj mjeri razlikuju dva glazbena predloška. Provedeno ispitivanje ukazuje na potrebu daljnjeg razvijanja i ispitivanja primjene metoda kreativne terapije u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus