Pregled bibliografske jedinice broj: 1126284
MARKETING USLUGA DOMINIKANSKIH MUZEJA U REPUBLICI HRVATSKOJ
MARKETING USLUGA DOMINIKANSKIH MUZEJA U REPUBLICI HRVATSKOJ // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 72 (2021), 2; 224-248 doi:10.32910/ep.72.2.4 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1126284 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MARKETING USLUGA DOMINIKANSKIH MUZEJA U REPUBLICI
HRVATSKOJ
(MARKETING SERVICES OF DOMINICAN MUSEUMS IN THE
REPUBLIC OF CROATIA)
Autori
Ozretić Došen, Đurđana ; Buljat, Ana
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 72
(2021), 2;
224-248
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
marketing usluga muzeja, marketing vjerskih organizacija i zajednica, muzeji dominikanskih samostana u Republici Hrvatskoj
(museum services marketing, marketing of religious organizations and communities, museums of Dominican monasteries in the Republic of Croatia)
Sažetak
Vjerske organizacije i zajednice posjeduju te u svojim muzejskim ili galerijskim prostorima čuvaju jedinstvenu kulturno-umjetničku baštinu. Unatoč znatnom opsegu i iznimnoj vrijednosti zbirki, dostupnost i prezentacija građe javnostima još uvijek su skromne. Ovaj je rad posvećen marketingu usluga muzeja dominikanskih samostana kao posebnog oblika neprofitnih vjerskih organizacija. Svrha rada je istražiti koriste li dominikanski muzeji, kako i u kojem opsegu marketing u osmišljavanju i pružanju svojih usluga. Provedeno je izviđajno kvalitativno istraživanje. Rezultati ukazuju na prisutnost ograničenog broja marketinških aktivnosti koje se provode u cilju prezentiranja muzejske građe zainteresiranim korisnicima. Uočena je potreba intenziviranja marketinškoga pristupa, prije svega u praćenju trendova u potrebama i željama konzumenata muzejskih usluga kulture i umjetnosti te u komunikaciji sa zainteresiranim korisnicima i javnostima. Za unapređenje marketinških aktivnosti važna je edukacija i zapošljavanje osoba koje brinu o muzejskoj građi, i to ne samo u smislu očuvanja baštine nego i marketinškom, a kako bi se uslugu muzeja dominikanskih samostana oblikovalo kao posebni, informativni i obrazovni doživljaj/iskustvo. Ograničenja istraživanja vezana su uz prirodu kvalitativnog istraživanja i činjenicu da ona počivaju na specifičnim podacima, a vjerodostojnost tumačenja podataka je ovisna o njihovoj točnosti i potpunosti. Doprinos rada proizlazi prije svega iz odabira originalnog istraživačkog problema i dobivenih rezultata kojima se obogaćuje teorija i znanstvena bibliografija iz područja neprofitnog (vjerskog) marketinga i marketinga usluga (u kulturi i umjetnosti).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
- EconLit