Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1126267

Spot “Puna života” – razvijanje hetero – i autopredožbi u svrhu stvaranja imidža turističke destinacije


Jakopović, Hrvoje; Beck Boris
Spot “Puna života” – razvijanje hetero – i autopredožbi u svrhu stvaranja imidža turističke destinacije // Kretanja - Europski realiteti / Oraić Tolić, D. ; Bestvina Bukvić, I. ; Đukić, M. ; Đurđević Babić, I. ; Ileš, T. ; Gomez Lopez, J. ; Michel, B. ; Nedzinskaite, R. ; Carmen, M. ; Santamaria, S. ; Pavić, Ž. ; Ribeiro, M. I. ; de Pinho, B. ; Mendelová, D. ; Višňovský, J. (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Universidad Complutense Madrid ; Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave ; Stuttgart Media University ; Vytautas Magnus University ; Polytechnic Institute of Porto - School of Education (IPP, ESE), 2021. str. 232-249


CROSBI ID: 1126267 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Spot “Puna života” – razvijanje hetero – i autopredožbi u svrhu stvaranja imidža turističke destinacije
(Video “Full of life” – developing hetero – and self-perception for the purpose of creating the image of tourist destination)

Autori
Jakopović, Hrvoje ; Beck Boris

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Kretanja - Europski realiteti

Urednik/ci
Oraić Tolić, D. ; Bestvina Bukvić, I. ; Đukić, M. ; Đurđević Babić, I. ; Ileš, T. ; Gomez Lopez, J. ; Michel, B. ; Nedzinskaite, R. ; Carmen, M. ; Santamaria, S. ; Pavić, Ž. ; Ribeiro, M. I. ; de Pinho, B. ; Mendelová, D. ; Višňovský, J.

Izdavač
Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Universidad Complutense Madrid ; Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave ; Stuttgart Media University ; Vytautas Magnus University ; Polytechnic Institute of Porto - School of Education (IPP, ESE)

Grad
Osijek

Godina
2021

Raspon stranica
232-249

ISBN
978-953-8181-26-9

Ključne riječi
destinacija ; Hrvatska ; imidž ; imaginarij ; promotivni spot ; turizam
(destination, Croatia, image, imagery, promotional video, tourism)

Sažetak
U radu se analizira promotivni spot “Croatia – Full Of Life” koji je 2015. objavljen na YouTube kanalu Hrvatske turističke zajednice kao nositelj promocije Hrvatske i hrvatskog turizma. U njemu se za inozemnog korisnika, potencijalnog turista, razvijaju razne predodžbe o Hrvatskoj (heteropredodžbe), ali i predodžbe o samom korisniku (autopredodžbe). U autopredodžbe ubrajaju se osjećaji slabosti, umora, opterećenosti prošlošću i samoće, dok heteropredodžbe oslikavaju Hrvatsku kao zemlju čiste, netaknute i neopasne prirode, kvalitetne hrane i pića te zabave i ljubavnih avantura. Auto- i heteropredodžbe formirane su u dihotomijama sjever/jug, intelektualno/senzualno, samoća/društvo, tehnologija/priroda, generičko/izvorno te prazno/puno, u čemu slijede i produbljuju službeno geslo hrvatske turističke promidžbe “Hrvatska – puna života”. Djevojka iz strane neimenovane zemlje na njemačkom govornom području, čiji put u Hrvatsku spot tematizira, iz svijeta racionalnosti silazi “dolje”, u Hrvatsku, u svijet senzualizma ; u Hrvatskoj započinje “punjenje” nakon kojeg se može vratiti “gore” i započeti novi ciklus pražnjenja u svojem otuđenom svijetu. Metaforičke opreke služe stvaranju imaginarija autentičnosti, ali i stvaranju potrebe za tom autentičnošću kako bi se prodao turistički proizvod. Gledatelji spota zamišljaju Hrvatsku na određeni način i razvijaju o njoj određene mentalne percepcije koje će se ispitati kroz korisnički generiran sadržaj. Temeljem toga donose se zaključci o kreiranju imidža i imaginarija Hrvatske kroz prikaz turističke destinacije u digitalnom okruženju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Hrvoje Jakopović (autor)

Avatar Url Boris Beck (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.uaos.unios.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Jakopović, Hrvoje; Beck Boris
Spot “Puna života” – razvijanje hetero – i autopredožbi u svrhu stvaranja imidža turističke destinacije // Kretanja - Europski realiteti / Oraić Tolić, D. ; Bestvina Bukvić, I. ; Đukić, M. ; Đurđević Babić, I. ; Ileš, T. ; Gomez Lopez, J. ; Michel, B. ; Nedzinskaite, R. ; Carmen, M. ; Santamaria, S. ; Pavić, Ž. ; Ribeiro, M. I. ; de Pinho, B. ; Mendelová, D. ; Višňovský, J. (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Universidad Complutense Madrid ; Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave ; Stuttgart Media University ; Vytautas Magnus University ; Polytechnic Institute of Porto - School of Education (IPP, ESE), 2021. str. 232-249
Jakopović, H. & Beck Boris (2021) Spot “Puna života” – razvijanje hetero – i autopredožbi u svrhu stvaranja imidža turističke destinacije. U: Oraić Tolić, D., Bestvina Bukvić, I., Đukić, M., Đurđević Babić, I., Ileš, T., Gomez Lopez, J., Michel, B., Nedzinskaite, R., Carmen, M., Santamaria, S., Pavić, Ž., Ribeiro, M., de Pinho, B., Mendelová, D. & Višňovský, J. (ur.) Kretanja - Europski realiteti. Osijek, Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Universidad Complutense Madrid ; Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave ; Stuttgart Media University ; Vytautas Magnus University ; Polytechnic Institute of Porto - School of Education (IPP, ESE), str. 232-249.
@inbook{inbook, author = {Jakopovi\'{c}, Hrvoje}, year = {2021}, pages = {232-249}, keywords = {destinacija, Hrvatska, imid\v{z}, imaginarij, promotivni spot, turizam}, isbn = {978-953-8181-26-9}, title = {Spot “Puna \v{z}ivota” – razvijanje hetero – i autopredo\v{z}bi u svrhu stvaranja imid\v{z}a turisti\v{c}ke destinacije}, keyword = {destinacija, Hrvatska, imid\v{z}, imaginarij, promotivni spot, turizam}, publisher = {Akademija za umjetnost i kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Universidad Complutense Madrid ; Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave ; Stuttgart Media University ; Vytautas Magnus University ; Polytechnic Institute of Porto - School of Education (IPP, ESE)}, publisherplace = {Osijek} }
@inbook{inbook, author = {Jakopovi\'{c}, Hrvoje}, year = {2021}, pages = {232-249}, keywords = {destination, Croatia, image, imagery, promotional video, tourism}, isbn = {978-953-8181-26-9}, title = {Video “Full of life” – developing hetero – and self-perception for the purpose of creating the image of tourist destination}, keyword = {destination, Croatia, image, imagery, promotional video, tourism}, publisher = {Akademija za umjetnost i kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Universidad Complutense Madrid ; Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave ; Stuttgart Media University ; Vytautas Magnus University ; Polytechnic Institute of Porto - School of Education (IPP, ESE)}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font