Pregled bibliografske jedinice broj: 1126267
Spot “Puna života” – razvijanje hetero – i autopredožbi u svrhu stvaranja imidža turističke destinacije
Spot “Puna života” – razvijanje hetero – i autopredožbi u svrhu stvaranja imidža turističke destinacije // Kretanja - Europski realiteti / Oraić Tolić, D. ; Bestvina Bukvić, I. ; Đukić, M. ; Đurđević Babić, I. ; Ileš, T. ; Gomez Lopez, J. ; Michel, B. ; Nedzinskaite, R. ; Carmen, M. ; Santamaria, S. ; Pavić, Ž. ; Ribeiro, M. I. ; de Pinho, B. ; Mendelová, D. ; Višňovský, J. (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Universidad Complutense Madrid ; Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave ; Stuttgart Media University ; Vytautas Magnus University ; Polytechnic Institute of Porto - School of Education (IPP, ESE), 2021. str. 232-249
CROSBI ID: 1126267 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spot “Puna života” – razvijanje hetero –
i autopredožbi u svrhu stvaranja imidža
turističke destinacije
(Video “Full of life” – developing hetero – and
self-perception for the purpose of creating
the image of tourist destination)
Autori
Jakopović, Hrvoje ; Beck Boris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kretanja - Europski realiteti
Urednik/ci
Oraić Tolić, D. ; Bestvina Bukvić, I. ; Đukić, M. ; Đurđević Babić, I. ; Ileš, T. ; Gomez Lopez, J. ; Michel, B. ; Nedzinskaite, R. ; Carmen, M. ; Santamaria, S. ; Pavić, Ž. ; Ribeiro, M. I. ; de Pinho, B. ; Mendelová, D. ; Višňovský, J.
Izdavač
Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Universidad Complutense Madrid ; Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave ; Stuttgart Media University ; Vytautas Magnus University ; Polytechnic Institute of Porto - School of Education (IPP, ESE)
Grad
Osijek
Godina
2021
Raspon stranica
232-249
ISBN
978-953-8181-26-9
Ključne riječi
destinacija ; Hrvatska ; imidž ; imaginarij ; promotivni spot ; turizam
(destination, Croatia, image, imagery, promotional video, tourism)
Sažetak
U radu se analizira promotivni spot “Croatia – Full Of Life” koji je 2015. objavljen na YouTube kanalu Hrvatske turističke zajednice kao nositelj promocije Hrvatske i hrvatskog turizma. U njemu se za inozemnog korisnika, potencijalnog turista, razvijaju razne predodžbe o Hrvatskoj (heteropredodžbe), ali i predodžbe o samom korisniku (autopredodžbe). U autopredodžbe ubrajaju se osjećaji slabosti, umora, opterećenosti prošlošću i samoće, dok heteropredodžbe oslikavaju Hrvatsku kao zemlju čiste, netaknute i neopasne prirode, kvalitetne hrane i pića te zabave i ljubavnih avantura. Auto- i heteropredodžbe formirane su u dihotomijama sjever/jug, intelektualno/senzualno, samoća/društvo, tehnologija/priroda, generičko/izvorno te prazno/puno, u čemu slijede i produbljuju službeno geslo hrvatske turističke promidžbe “Hrvatska – puna života”. Djevojka iz strane neimenovane zemlje na njemačkom govornom području, čiji put u Hrvatsku spot tematizira, iz svijeta racionalnosti silazi “dolje”, u Hrvatsku, u svijet senzualizma ; u Hrvatskoj započinje “punjenje” nakon kojeg se može vratiti “gore” i započeti novi ciklus pražnjenja u svojem otuđenom svijetu. Metaforičke opreke služe stvaranju imaginarija autentičnosti, ali i stvaranju potrebe za tom autentičnošću kako bi se prodao turistički proizvod. Gledatelji spota zamišljaju Hrvatsku na određeni način i razvijaju o njoj određene mentalne percepcije koje će se ispitati kroz korisnički generiran sadržaj. Temeljem toga donose se zaključci o kreiranju imidža i imaginarija Hrvatske kroz prikaz turističke destinacije u digitalnom okruženju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb