Pregled bibliografske jedinice broj: 1126108
KOMPARATIVNA ANALIZA MREŽNOG UPRAVLJANJA (NA) HRVATSKIM JAVNIM SVEUČILIŠTIMA I VELEUČILIŠTIMA
KOMPARATIVNA ANALIZA MREŽNOG UPRAVLJANJA (NA) HRVATSKIM JAVNIM SVEUČILIŠTIMA I VELEUČILIŠTIMA // U MREŽI PARADIGMI:POGLED PREMA HORIZONTU ISTRAŽIVANJA U ODGOJU I OBRAZOVANJU / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 207-221
CROSBI ID: 1126108 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KOMPARATIVNA ANALIZA MREŽNOG UPRAVLJANJA (NA) HRVATSKIM JAVNIM SVEUČILIŠTIMA I VELEUČILIŠTIMA
(COMPARATIVE ANALYSIS OF NETWORK MANAGEMENT (AT) CROATIAN PUBLIC UNIVERSITIES AND COLEGES)
Autori
Marinac, Ana Maria ; Pongračić, Luka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
U MREŽI PARADIGMI:POGLED PREMA HORIZONTU ISTRAŽIVANJA U ODGOJU I OBRAZOVANJU
Urednik/ci
Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2021
Raspon stranica
207-221
ISBN
978-953-361-019-1
Ključne riječi
matrica analize ; mrežna stranica ; sveučilište ; veleučilište
(analysis matrix, college, university, website)
Sažetak
Istraživanje se bavi analizom mrežnoga upravljanja na hrvatskim javnim sveučilištima i veleučilištima. Mrežna komunikacija svakim danom postaje sve važnija (Hutinski, Aurer, 2009). Komuniciranje između studenata i profesora na visokim učilištima iznimno je važno, a jedan od načina na koji se ono odvija je i komunikacija putem mrežnih stranica, koja je poprilično česta u suvremenom obrazovanju te uvelike zamjenjuje dosadašnje oglasne ploče, telefonske pozive... Ako su postavljeni točni podaci, i ako su mrežne stranice ažurirane, smanjit će se mnogobrojna pitanja i nejasnoće kod budućih, a i sadašnjih studenata. Isto tako, ako se stranice redovito održavaju i osuvremenjuju, i sam će dojam posjetitelja o instituciji biti puno bolji – što je danas iznimno važno. Može se reći da je konkuriranje sveučilišta i veleučilišta danas moguće i na taj način. Na mrežnim stranicama nalaze se različite obavijesti, a one često znaju biti i ogledalo sveučilišta. Također, pitanje je ovdje i menadžmenta kojim se sveučilišta trebaju natjecati za financije te se usmjeriti prema tržišnom ponašanju (Kovač, Ledić i Rafajac, 2001), dok je za kvalitetu važan holistički pristup (Rafajac i sur., 1998). Analizirane su mrežne stranice svih sveučilišta i veleučilišta te je napravljena komparativna analiza. Metodologija je ovoga rada kvalitativna i sastoji se od matrica analize kojima su analizirane i komparirane mrežne stranice u kontekstu upravljanja. Za komparaciju su upotrijebljene sljedeće kategorije: komunikacija, sadašnji studenti, budući studenti, podrška za nastavnike, međunarodna suradnja (mobilnost) i studenti s invaliditetom. U području komunikacije koja je ponajviše namijenjena studentima nisu vidljive veće razlike. Razlike su u komunikaciji s nastavnicima, koja je učestalija na sveučilišnim stranicama. Najveća je razlika u usmjerenosti na informiranje studenata s invaliditetom, koje je više zastupljeno na sveučilišnim stranicama, a na veleučilišnima vrlo rijetko te velika većina uopće nema tu kategoriju obaviejsti. Valja naglasiti da je ovaj oblik informiranja i komunikacije najprihvatljiviji upravo studentima s invaliditetom. Internetske stranice sveučilišta i veleučilišta ujedno šalju i poruku o samome ustrojstvu te načinu suradnje, ali i ažurnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)