Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1126019

Zastupljenost održivog razvoja u studijskim programima učiteljskih studija u Hrvatskoj


Vukelić, Nena; Čekolj, Nadja; Gregorović Belaić, Zlatka
Zastupljenost održivog razvoja u studijskim programima učiteljskih studija u Hrvatskoj // U mreži paradigmi: Pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju - Zbornik u čast dr.sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 147-168


CROSBI ID: 1126019 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zastupljenost održivog razvoja u studijskim programima učiteljskih studija u Hrvatskoj
(Representation of sustainable development in study programmes of teacher education in Croatia)

Autori
Vukelić, Nena ; Čekolj, Nadja ; Gregorović Belaić, Zlatka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
U mreži paradigmi: Pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju - Zbornik u čast dr.sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu

Urednik/ci
Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2021

Raspon stranica
147-168

ISBN
978-953-361-081-4

Ključne riječi
obrazovanje za održivi razvoj ; obrazovanje učitelja ; (budući) učitelji ; kvalitativna analiza sadržaja ; analiza studijskih programa
(education for sustainable development ; teacher education ; (future) teachers ; qualitative content analysis ; study programme analysis)

Sažetak
Budući učitelji smatraju se jednima od najvažnijih promicatelja održivog razvoja kroz implementaciju obrazovanja za održivi razvoj (OOR). Kako bi bili spremni integrirati OOR, moraju razviti ključne kompetencije održivosti (UNESCO, 2017). U osposobljavanju i pripremi budućih učitelja za OOR prepoznata je uloga visokog obrazovanja, a većina je recentnih radova u području visokog obrazovanja za održivi razvoj usmjerena upravo na potencijalna rješenja integracije OOR-a u studijske i nastavne programe (Cebrián, 2018). Cilj je ovog rada analizirati zastupljenost sadržaja i ishoda učenja OOR-a u studijskim programima učiteljskih studija u Hrvatskoj. Primijenjena je metoda kvalitativne analize sadržaja. Sadržaji OOR-a prisutni su u ukupno 31 kolegiju u svim studijskim programima učiteljskih studija u Hrvatskoj. Pritom, suprotno međunarodnim smjernicama za obrazovanje učitelja u kontekstu OOR-a (Leicht i sur., 2018), većina kolegija usmjerena je isključivo osvještavanju studenata i usvajanju znanja o pitanjima održivosti i održivog razvoja (ili samo jedne od njegovih dimenzija), dok je usmjerenost na osposobljavanje (budućih) učitelja za implementaciju OOR-a u potpunosti marginalizirana perspektiva. Rezultati analize pokazuju da su sadržaji OOR-a zastupljeni u vrlo malom broju u studijskim programima učiteljskih fakulteta u Hrvatskoj, što upućuje na zaključak da postojeće obrazovanje ne osposobljava buduće učitelje u dovoljnoj mjeri za odgovor na zahtjeve koje postavlja implementacija OOR a.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
UIP-2017-05-2031 - Formalno obrazovanje u funkciji održivog razvoja (forOR) (Ćulum Ilić, Bojana, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

izdavastvo.ffri.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vukelić, Nena; Čekolj, Nadja; Gregorović Belaić, Zlatka
Zastupljenost održivog razvoja u studijskim programima učiteljskih studija u Hrvatskoj // U mreži paradigmi: Pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju - Zbornik u čast dr.sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 147-168
Vukelić, N., Čekolj, N. & Gregorović Belaić, Z. (2021) Zastupljenost održivog razvoja u studijskim programima učiteljskih studija u Hrvatskoj. U: Kovač, V., Rončević, N. & Gregorović Belaić, Z. (ur.) U mreži paradigmi: Pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju - Zbornik u čast dr.sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu. Rijeka, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, str. 147-168.
@inbook{inbook, author = {Vukeli\'{c}, Nena and \v{C}ekolj, Nadja and Gregorovi\'{c} Belai\'{c}, Zlatka}, year = {2021}, pages = {147-168}, keywords = {obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj, obrazovanje u\v{c}itelja, (budu\'{c}i) u\v{c}itelji, kvalitativna analiza sadr\v{z}aja, analiza studijskih programa}, isbn = {978-953-361-081-4}, title = {Zastupljenost odr\v{z}ivog razvoja u studijskim programima u\v{c}iteljskih studija u Hrvatskoj}, keyword = {obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj, obrazovanje u\v{c}itelja, (budu\'{c}i) u\v{c}itelji, kvalitativna analiza sadr\v{z}aja, analiza studijskih programa}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {Vukeli\'{c}, Nena and \v{C}ekolj, Nadja and Gregorovi\'{c} Belai\'{c}, Zlatka}, year = {2021}, pages = {147-168}, keywords = {education for sustainable development, teacher education, (future) teachers, qualitative content analysis, study programme analysis}, isbn = {978-953-361-081-4}, title = {Representation of sustainable development in study programmes of teacher education in Croatia}, keyword = {education for sustainable development, teacher education, (future) teachers, qualitative content analysis, study programme analysis}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font