Pregled bibliografske jedinice broj: 1126019
Zastupljenost održivog razvoja u studijskim programima učiteljskih studija u Hrvatskoj
Zastupljenost održivog razvoja u studijskim programima učiteljskih studija u Hrvatskoj // U mreži paradigmi: Pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju - Zbornik u čast dr.sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 147-168
CROSBI ID: 1126019 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zastupljenost održivog razvoja u studijskim
programima učiteljskih studija u Hrvatskoj
(Representation of sustainable development in study
programmes of teacher education in Croatia)
Autori
Vukelić, Nena ; Čekolj, Nadja ; Gregorović Belaić, Zlatka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
U mreži paradigmi: Pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju - Zbornik u čast dr.sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu
Urednik/ci
Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2021
Raspon stranica
147-168
ISBN
978-953-361-081-4
Ključne riječi
obrazovanje za održivi razvoj ; obrazovanje učitelja ; (budući) učitelji ; kvalitativna analiza sadržaja ; analiza studijskih programa
(education for sustainable development ; teacher education ; (future) teachers ; qualitative content analysis ; study programme analysis)
Sažetak
Budući učitelji smatraju se jednima od najvažnijih promicatelja održivog razvoja kroz implementaciju obrazovanja za održivi razvoj (OOR). Kako bi bili spremni integrirati OOR, moraju razviti ključne kompetencije održivosti (UNESCO, 2017). U osposobljavanju i pripremi budućih učitelja za OOR prepoznata je uloga visokog obrazovanja, a većina je recentnih radova u području visokog obrazovanja za održivi razvoj usmjerena upravo na potencijalna rješenja integracije OOR-a u studijske i nastavne programe (Cebrián, 2018). Cilj je ovog rada analizirati zastupljenost sadržaja i ishoda učenja OOR-a u studijskim programima učiteljskih studija u Hrvatskoj. Primijenjena je metoda kvalitativne analize sadržaja. Sadržaji OOR-a prisutni su u ukupno 31 kolegiju u svim studijskim programima učiteljskih studija u Hrvatskoj. Pritom, suprotno međunarodnim smjernicama za obrazovanje učitelja u kontekstu OOR-a (Leicht i sur., 2018), većina kolegija usmjerena je isključivo osvještavanju studenata i usvajanju znanja o pitanjima održivosti i održivog razvoja (ili samo jedne od njegovih dimenzija), dok je usmjerenost na osposobljavanje (budućih) učitelja za implementaciju OOR-a u potpunosti marginalizirana perspektiva. Rezultati analize pokazuju da su sadržaji OOR-a zastupljeni u vrlo malom broju u studijskim programima učiteljskih fakulteta u Hrvatskoj, što upućuje na zaključak da postojeće obrazovanje ne osposobljava buduće učitelje u dovoljnoj mjeri za odgovor na zahtjeve koje postavlja implementacija OOR a.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
UIP-2017-05-2031 - Formalno obrazovanje u funkciji održivog razvoja (forOR) (Ćulum Ilić, Bojana, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka