Pregled bibliografske jedinice broj: 1125585
Intonacijski obrasci u hrvatskom i njemačkom jeziku: kontrastivna analiza
Intonacijski obrasci u hrvatskom i njemačkom jeziku: kontrastivna analiza, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 1125585 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Intonacijski obrasci u hrvatskom i njemačkom jeziku: kontrastivna analiza
(Intonation patterns in Croatian and German: A contrastive analysis)
Autori
Maligec, Mihael
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
20.06
Godina
2018
Stranica
80
Mentor
Pletikos Olof, Elenmari ; Anđel, Maja
Ključne riječi
intonacija ; intonacijski sustav ; intonacijska jezgra ; kontrastivna analiza ; poučavanje intonacije
(intonation ; intonational system ; nuclear tone ; contrastive analysis ; teaching of intonation)
Sažetak
Ovaj diplomski rad donosi prvu kontrastivnu analizu intonacijsih sustava hrvatskog i njemačkog jezika s posebnim naglaskom na načela autosegmentne metričke fonologije. Intonacija je dio prozodije koji se definira kao "figura koju tvore uzastopne mijene tona" (Škarić, 1991: 285), a naziva se još i melodijom govora. Provedeno je istraživanje s ciljem utvrđivanja u kolikoj će mjeri izvorni govornici hrvatskog jezika koji studiraju njemački kao strani jezik ostvarivati intonacijske obrasce inače svojstvene izvornim govornicima njemačkog jezika kada govore njemački jezik. Za potrebe istraživanja korištene su zvučne snimke 22 izvorna govornika njemačkog te 10 izvornih govornika hrvatskog jezika. Njihove zvučne snimke analizirane su metodama slušne procjene te akustičkom analizom kretanja fundamentalne frekvencije. Rezultati analize kretanja tona u intonacijskim jezgrama pokazuju kako izvorni govornici hrvatskog još uvijek, unatoč visokoj jezičnoj kompetenciji u njemačkom kao stranom jeziku, ne posjeduju one intonacijske obrasce tipične za izvorne govornike njemačkog jezika. Rezultati se značajno ne razlikuju s obzirom na razinu studija njemačkog jezika koju ispitanici pohađaju. Na osnovi kontrastivne analize te rezultata provedenog istraživanja rad donosi i metodičke smjernice te prijedloge vježbi za intonaciju u nastavi njemačkog kao stranog jezika. Takve su vježbe potrebne jer je poučavanje izgovora, a posebno suprasegmentne razine, u nastavi njemačkog kao stranog jezika nepravedno zapostavljeno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb