Pregled bibliografske jedinice broj: 1123905
Stavovi studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja o održivom razvoju
Stavovi studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja o održivom razvoju // U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 169-189
CROSBI ID: 1123905 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata ranog i predškolskog odgoja i
obrazovanja o održivom razvoju
(Attitudes of early and preschool education
students towards sustainable development)
Autori
Hadela, Jasmina ; Nemet, Borna ; Jurčević Lozančić, Anka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju
Urednik/ci
Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2021
Raspon stranica
169-189
ISBN
978-953-361-018-4
Ključne riječi
obrazovanje za održivi razvoj ; obrazovne potrebe ; stavovi o održivom razvoju ; studenti Ranog i predškolskoga odgoja i obrazovanja ; vrijednost
(education for sustainable development ; attitudes towards sustainable development ; early and preschool education students ; values ; educational needs)
Sažetak
Kompetencije održivosti te pedagoške kompetencije odgojitelja bitne su pretpostavke za kvalitetan odgojno-obrazovni proces. U empirijskom dijelu rada prikazuje se istraživanje koje je imalo za cilj ispitati i analizirati stavove studenata Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu o održivom razvoju te mogućnostima implementiranja problematike obrazovanja za održivi razvoj u ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Rezultati istraživanja pokazuju kako studenti Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (N = 335) većinom imaju pozitivne stavove prema održivom razvoju. Najpozitivniji stav izrazili su prema društvenoj i obrazovnoj dimenziji održivoga razvoja, dok su stavovi prema okolišnoj dimenziji niži spram ostalih dimenzija, ali još uvijek pozitivni. Studenti visoko procjenjuju važnost obrazovanja za održivi razvoj te isto tako procjenjuju i važnost uloge odgojitelja u odgojno- obrazovnom radu za održivi razvoj. Međutim, niže je slaganje s tvrdnjom da imaju znanja i vještine za rad s djecom iz područja održivoga razvoja. S obzirom na rezultate dobivene ovim istraživanjem i teorijskim konceptima na kojima se ono temelji, opravdano je zaključiti da se studenti ne osjećaju dovoljno pripremljeni tijekom inicijalnoga obrazovanja za implementaciju održivoga razvoja, stoga se osjećaju manje kompetentnima, što upućuje na zaključak o potrebi znatnih promjena u obrazovnom kurikulu odgojitelja tijekom inicijalnoga obrazovanja i daljnjega profesionalnog usavršavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb