Pregled bibliografske jedinice broj: 1123779
Demistifikacija liberalizma, kapitalizma i konzumerizma
Demistifikacija liberalizma, kapitalizma i konzumerizma // Crkva u svijetu : CUS, 52 (2017), 2; 353-362 (domaća recenzija, prikaz, ostalo)
CROSBI ID: 1123779 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Demistifikacija liberalizma, kapitalizma i
konzumerizma
(Demystification of liberalism, capitalism and
consumerism)
Autori
Petrušić, Daniela
Izvornik
Crkva u svijetu : CUS (0352-4000) 52
(2017), 2;
353-362
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, ostalo
Ključne riječi
Demistifikacija liberalizma ; kapitalizam ; konzumerizam
(Demystification of liberalism , capitalism ; consumerism)
Sažetak
U radu je prikazana knjiga Pascala Brucknera Bijeda blagostanja i iznesesene su Brucknerove ideje o odnosu tržišta rada, obrazovanja i pojedinca, zatim ideologije manjina i manjinskih prava te konzumerizma koji se sve više širi na područje političkih procesa. Pascal Bruckner je u ovoj knjizi pokazao zavidnu količinu znanja iz svih područja kojih se dotaknuo, jako duhovito i lucidno definirajući odnos čovjeka prema tržištu kao novoj religiji, te utjecaj tržišta na sve sfere ljudskog života. Naslov knjige Bijeda blagostanja izravno upućuje na sliku današnjeg svijeta, ništavost svih vrijednosti koje nam nameće konzumerističko društvo i mediji, te novca koji dominira u svim područjima života postajući gotovo jedina vrijednost današnjeg čovjeka. Kriza predstavničke demokracije ukazuje na iluzornost relevantnosti demokratskih procesa i slobodne volje birača. Također, i društveno – ekonomski modeli koji se barem u javnosti predstavljaju kao alternativa liberalnom kapitalizmu, ukazuju na relevantnost Brucknerovih misli danas.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus