Pregled bibliografske jedinice broj: 1123715
Školski esej u nastavi Hrvatskoga jezika u osnovnoj i srednjoj školi
Školski esej u nastavi Hrvatskoga jezika u osnovnoj i srednjoj školi // Hrvatski jezik : znanstveno-popularni časopis za kulturu hrvatskoga jezika, 5 (2018), 2; 12-16 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1123715 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školski esej u nastavi Hrvatskoga jezika u osnovnoj
i srednjoj školi
(Essay writing in the teaching of Croatian language
in primary and secondary school)
Autori
Milas, Mate
Izvornik
Hrvatski jezik : znanstveno-popularni časopis za kulturu hrvatskoga jezika (1849-3394) 5
(2018), 2;
12-16
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
školski esej, metodika nastave hrvatskoga jezika
(essay writing, didactic of Croatian language teaching)
Sažetak
Nastavu Hrvatskoga jezika tradicionalno karakterizira izrazita „literariziranost”, usmjerenost ka književnosti – u proučavanju i u jezičnome izražavanju. Pojavom eseja na državnoj maturi, posebice zbog važnosti mature za učenikovu budućnost, odjednom je, iako nesustavno i ovisno o učiteljevu i nastavnikovu angažmanu, proučavanje i pisanje skladno strukturiranih analitičkih tekstova dobilo mnogo više prostora u nastavi (iako se još uvijek malo vježba govorna prezentacija). Iznimno je to pozitivan pomak u cilju funkcionalnoga opismenjivanja naših učenika kakvomu se teži u suvremenoj nastavi, no nužno je u popis nastavnih tema i službeno uvesti pisanje i govornu prezentaciju izlagačkoga, raspravljačkoga i interpretacijskoga školskog eseja, i to tako da se sa sustavnom poukom, prema metodičkim načelima primjerenosti i kontinuiteta, počne već od petoga razreda osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija