Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1123096

Arijadnina nit u ovladavanju frazemima na nastavi materinskoga i stranoga jezika – kvalitativno obrađeni podaci (drugi dio studije)


Barčot, Branka; Milčić, Tanja
Arijadnina nit u ovladavanju frazemima na nastavi materinskoga i stranoga jezika – kvalitativno obrađeni podaci (drugi dio studije) // Sedmi međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik – VII. HIDIS
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1123096 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Arijadnina nit u ovladavanju frazemima na nastavi materinskoga i stranoga jezika – kvalitativno obrađeni podaci (drugi dio studije)
(Ariadne's Thread in Idiom Acquisition in Mother-Tongue and Foreign Language Classrooms – Qualitative Data Analysis (the Second Part of the Study))

Autori
Barčot, Branka ; Milčić, Tanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Sedmi međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik – VII. HIDIS

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.11.2019. - 15.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
frazeodidaktika ; frazemi s mitološkom sastavnicom ; hrvatski jezik ; njemački jezik
(phraseodidactics ; idioms with a mythological component ; Croatian language ; German language)

Sažetak
S obzirom na činjenicu da se frazeologija kao lingvistička disciplina počinje razvijati tek sredinom 20.st., jezikoslovci svoju pozornost najprije usmjeravaju na razna teorijska pitanja primjenjujući pri tome različite pristupe (primjerice, strukturalistički, kognitivni, lingvokulturološki). Posljedica toga jest činjenica da je frazeodidaktika postala najslabijom karikom frazeologije. Frazeološka kompetencija je jedan od najvećih izazova učenicima u procesu ovladavanja stranim jezikom, ali ne samo njima nego i njihovim nastavnicima. Frazeodidaktika kao jedan od aspekata primijenjene frazeologije pomaže razviti te kompetencije i nudi nastavnicima i učenicima određene instrumente i načine za svladavanje frazeološke građe stranog jezika – ali i materinskog jezika. Za potrebe šire studije provedeno je pismeno anketiranje hrvatskih i austrijskih studenata. Cilj istraživanja jest empirijskim putem saznati poznaju li studenti (i ako da, u kojoj mjeri) frazeme s mitološkom sastavnicom te koriste li ih u materinskom jeziku. Anketa uključuje 30 frazema s mitološkom sastavnicom, a njome se ispituju značenje, kontekst upotrebe frazema i slika / asocijacija koju taj frazem izaziva u govorniku. Podaci dobiveni u anketi analizirani su kvantitativno i kvalitativno. Za kvantitativnu obradu podataka koristili smo statistički softver SPSS, a za kvalitativnu obradu podataka – program Atlas.ti. U ovom radu predstavit će se samo jedan dio ukupnih podataka, točnije kvalitativno obrađeni podaci. Dakle, ovdje će se predstaviti drugi dio studije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Branka Barčot (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Barčot, Branka; Milčić, Tanja
Arijadnina nit u ovladavanju frazemima na nastavi materinskoga i stranoga jezika – kvalitativno obrađeni podaci (drugi dio studije) // Sedmi međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik – VII. HIDIS
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
Barčot, B. & Milčić, T. (2019) Arijadnina nit u ovladavanju frazemima na nastavi materinskoga i stranoga jezika – kvalitativno obrađeni podaci (drugi dio studije). U: Sedmi međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik – VII. HIDIS.
@article{article, author = {Bar\v{c}ot, Branka and Mil\v{c}i\'{c}, Tanja}, year = {2019}, keywords = {frazeodidaktika, frazemi s mitolo\v{s}kom sastavnicom, hrvatski jezik, njema\v{c}ki jezik}, title = {Arijadnina nit u ovladavanju frazemima na nastavi materinskoga i stranoga jezika – kvalitativno obra\djeni podaci (drugi dio studije)}, keyword = {frazeodidaktika, frazemi s mitolo\v{s}kom sastavnicom, hrvatski jezik, njema\v{c}ki jezik}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bar\v{c}ot, Branka and Mil\v{c}i\'{c}, Tanja}, year = {2019}, keywords = {phraseodidactics, idioms with a mythological component, Croatian language, German language}, title = {Ariadne's Thread in Idiom Acquisition in Mother-Tongue and Foreign Language Classrooms – Qualitative Data Analysis (the Second Part of the Study)}, keyword = {phraseodidactics, idioms with a mythological component, Croatian language, German language}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font