Pregled bibliografske jedinice broj: 1123087
Arijadnina nit u ovladavanju frazemima na nastavi jezika
Arijadnina nit u ovladavanju frazemima na nastavi jezika // Slavofraz 2018. : Frazeologija, učenje i poučavanje
Rijeka, Hrvatska, 2018. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1123087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Arijadnina nit u ovladavanju frazemima na nastavi
jezika
(Ariadne's Thread in Idiom Acquisition in Foreign
Language Classrooms)
Autori
Barčot, Branka ; Milčić, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Slavofraz 2018. : Frazeologija, učenje i poučavanje
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 19.04.2018. - 21.04.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
frazeodidaktika ; frazemi s mitološkom sastavnicom
(phraseodidactics ; idioms with a mythological component)
Sažetak
S obzirom na činjenicu da se frazeologija kao lingvistička disciplina počinje razvijati tek sredinom 20.st., jezikoslovci svoju pozornost najprije usmjeravaju na razna teorijska pitanja primjenjujući pri tome različite pristupe (primjerice, strukturalistički, kognitivni, lingvokulturološki). Posljedica toga jest činjenica da je frazeodidaktika postala najslabijom karikom frazeologije. Frazeološka kompetencija je jedan od najvećih izazova učenicima u procesu ovladavanja stranim jezikom, ali ne samo njima nego i njihovim nastavnicima. Frazeodidaktika kao jedan od aspekata primijenjene frazeologije pomaže razviti te kompetencije i nudi nastavnicima i učenicima određene instrumente i načine za svladavanje frazeološke građe stranog jezika – ali i materinskog jezika. Za potrebe šire studije provedeno je pismeno anketiranje hrvatskih i austrijskih studenata. Cilj istraživanja jest empirijskim putem saznati poznaju li studenti (i ako da, u kojoj mjeri) frazeme s mitološkom sastavnicom te koriste li ih u materinskom jeziku. Anketa uključuje 30 frazema s mitološkom sastavnicom, a njome se ispituju značenje, kontekst upotrebe frazema i slika (asocijacija) koju taj frazem izaziva u govorniku. Podaci dobiveni u anketi analizirani su kvantitativno i kvalitativno. Za kvantitativnu obradu podataka koristili smo statistički softver SPSS, a za kvalitativnu obradu podataka – program Atlas.ti. U ovom radu će se predstaviti samo jedan dio ukupnih podataka. Na kraju će se ponuditi model za poučavanje frazema. Pri tome nam je uzor ruski dječji frazeološki rječnik Uma palata autorice J. Rogaljove.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija