Pregled bibliografske jedinice broj: 1122711
Redefiniranje uloge pedagoga: Od prenositelja suvremenih spoznaja do organizatora i voditelja profesionalnog učenja
Redefiniranje uloge pedagoga: Od prenositelja suvremenih spoznaja do organizatora i voditelja profesionalnog učenja // Knjiga sažetaka - Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem, Pedagogija u vremenu promjene / Slunjski, Edita (ur.).
Zagreb: Element, 2018. str. 22-23 (ostalo, međunarodna recenzija, sažetak)
CROSBI ID: 1122711 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Redefiniranje uloge pedagoga: Od prenositelja
suvremenih spoznaja do organizatora i voditelja
profesionalnog učenja
(Redefining the role of a pedagogue: From transfering
contemporary cognition to organizing and leading
professional learning)
Autori
Debeljak, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka - Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem, Pedagogija u vremenu promjene
/ Slunjski, Edita - Zagreb : Element, 2018, 22-23
Skup
3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.09.2018. - 14.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pedagog ; profesionalno učenje ; profesionalni razvoj ; zajednica koja uči ; vođenje
(pedagogue ; professional learning ; professional development ; learning community ; leadership)
Sažetak
Brojne zakonske regulative u području ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja definiraju uloge koje bi pedagog trebao imati kako bi unaprijedio cjelokupni odgojno-obrazovni proces ustanove u kojoj živi i profesionalno djeluje. Bez promišljanja alata koji mu služe u ostvarivanju propisanih uloga, iste ostaju deklarativne, a promjene u praksi događaju se na površnim razinama ili se uopće ne događaju. U ustanovama u kojima se događaju takve vrste promjena, pedagog ostvaruje svoju birokratsku ulogu i rješava administrativne zahtjeve koji se pred njega postavljaju. U jeku značajnih promjena koje se događaju, a koje podrazumijevaju promijenjena shvaćanja djeteta, djetinjstva, uloge odgajatelja i cjelokupnog sustava ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, moramo se zapitati: pomoću kojih alata i kroz ostvarenje kakvih uloga pedagog može biti kvalitetan profesionalac i snalaziti se u vremenu takvih promjena? Upravo zato ćemo u ovom radu naglasak staviti na jednu od uloga pedagoga, ulogu u promišljanju različitih oblika profesionalnog učenja, koja ima potencijal mijenjanja načina razmišljanja pojedinaca koji u ustanovi djeluju. S obzirom na to da promišljanje uloga pedagoga neminovno za sobom povlači i promišljanje o vođenju, pokušat ćemo dati i neke odgovore na pitanja o tome koji su novi oblici vođenja, nove vještine vođe, kao i nova shvaćanja ustanove kao zajednice koja uči, potrebni pedagogu kako bi uspješno ostvario ovu ulogu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija