Pregled bibliografske jedinice broj: 1121857
Hrvatske stopljenice: Novìna u slengu, jeziku reklame i novina
Hrvatske stopljenice: Novìna u slengu, jeziku reklame i novina // Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene (XXIV. međunarodni znanstveni skup HDPL-a)
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1121857 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatske stopljenice: Novìna u slengu, jeziku
reklame i novina
(Blends : A Language Novelty in Croatian Slang,
Advertising, and Journalism)
Autori
Marković, Ivan ; Pišković, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene (XXIV. međunarodni znanstveni skup HDPL-a)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2010. - 22.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
morfologija (jezik) ; tvorba riječi ; neologizam ; leksička fuzija ; sleng ; jezik novina ; jezik reklame
(morphology (language) ; word formation ; neologism ; blending ; slang ; journalistic language ; advertising language)
Sažetak
Rječotvorni načini hrvatskoga jezika većinom se temelje na ulančavanju morfova. Ovdje se opisuje nemorfski tvorbeni način kojega nema u autohtonu, naslijeđenu hrvatskom leksiku – blending, leksička fuzija. Na temelju prikupljena korpusa uočavaju se značajke hrvatskih blendova, registar u kojemu se oni pojavljuju te se pokušava predvidjeti može li se i u kojoj mjeri taj neautohtoni tvorbeni način importirati iz stranih jezika, danas ponajprije (jedino) engleskoga. Za blending i blend predlažu se hrvatski termini stapanje i stopljenica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb