Pregled bibliografske jedinice broj: 1121520
Profesionalne kompetencije ravnatelja u razvoju kvalitete rada predškolskih ustanova
Profesionalne kompetencije ravnatelja u razvoju kvalitete rada predškolskih ustanova, 2021., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1121520 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalne kompetencije ravnatelja u razvoju kvalitete rada predškolskih ustanova
(Professional competencies of principal in the development of quality of preschool institutions)
Autori
Kokanović, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.03
Godina
2021
Stranica
253
Mentor
Opić, Siniša
Ključne riječi
ravnatelj predškolske ustanove ; profesionalne kompetencije ; kvaliteta rada predškolske ustanove ; profesionalizacija ravnatelja
(preschool head teacher ; professional competence ; preschool work quality ; professionalization of the head teachers)
Sažetak
Rad se u teorijskom dijelu kroz sedam poglavlja usmjerava na profesionalne kompetencije i profesionalizaciju ravnatelja te problematizira taj proces u Republici Hrvatskoj. U empirijskom dijelu je postavljeno pet hipoteza, tri su potvrđene, jedna djelomično, dok jedna nije potvrđena. Za testiranje hipoteza primijenjen je univarijatni i multivarijatni kvantitativni pristup što je uključivalo deskriptivnu i inferencijalnu statistiku, parametrijske, neparametrijske i robusne testove, bootstrapping vrijednosti, bayesian procjene statističkih parametara i distribucija (loglikelihood, prior i posterior). Rezultatima se potvrdio značaj profesionalnih kompetencija ravnatelja predškolskih ustanova u razvoju kvalitete njezina rada. Zaključci koji proizlaze iz ovog rada ukazuju na nužno (re)definiranje uloge ravnatelja, reguliranje funkcije u profesiju te sustavno i kontinuirano osiguravanje njegova profesionalnog razvoja. Teorijskim razmatranjem doprinosi se boljem razumijevanju profesionalne djelatnosti ravnatelja predškolske ustanove kao kompleksnog pojma, u kojoj se zahtjeva profesionalni pristup na svim područjima njegovog djelovanja. U zaključnim razmatranjima ukazuje se na mogući doprinos rada te nedostatke i ograničenja istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija