Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1121353

Primjena Ljestvice razabirljivosti u kontekstu kod djece sa slušnim i govorno-jezičnim poremećajima


Arlović, Mirta; Tomić, Diana
Primjena Ljestvice razabirljivosti u kontekstu kod djece sa slušnim i govorno-jezičnim poremećajima // Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora Knjiga sažetaka / Dulčić, Adinda (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2016. str. 66-67 (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1121353 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena Ljestvice razabirljivosti u kontekstu kod djece sa slušnim i govorno-jezičnim poremećajima
(Implementation of Intelligibility in Context Scale in children with hearing ans speech sound disorders)

Autori
Arlović, Mirta ; Tomić, Diana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora Knjiga sažetaka / Dulčić, Adinda - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2016, 66-67

ISBN
978-953-7948-01-6

Skup
Dani Poliklinike SUVAG, Dani Petra Guberine

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.05.2016. - 21.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
razabirljivost, slušno oštećenje, govorne teškoće, upitnik za roditelje
(intelligibility, hearing impairment, speech sound disorders, parental questionnaire)

Sažetak
Ljestvica razabirljivosti u kontekstu (engl. Intelligibility in Context Scale - ICS) upitnik je za roditelje koji ispituje djetetovu razabirljivost govora. U Hrvatskoj je ICS osim za roditelje prilagođen i za odgajatelje koji su svakodnevno u interakciji s djetetom. Cilj ovog istraživanja jest procijeniti razabirljivost ispitanika sa slušnim i govorno-jezičnim poremećajima. Istraživanje je provedeno u Poliklinici Suvag u Zagrebu. U istraživanje je uključeno 131 predškolsko dijete, od toga 106 s poremećajem glasova (GT) i 25 sa slušnim oštećenjem (ST). Uz roditelje, stupanj razabirljivosti obiju skupina procjenjivali su i grupni i individualni rehabilitatori. Ljestvica se sastoji od sedam tvrdnji koje uključuju komunikacijski kontekst s različitim stupnjem poznatosti a procjenitelji na skali od 1 do 5 određuju stupanj razabirljivosti govora u pojedinom kontekstu. Također, prikupljeni su podaci o rezultatima ispitanika na Reynell razvojnim ljestvicama govora, procjeni razumljivosti govora, trajanju rehabilitacije i rezultatima na testu kognitivnih sposobnosti. Rezultati pokazuju da je ICS osjetljiv na različite poteškoće jer su vrijednosti ispitanika niže. Tako su djeca urednog govorno-jezičnog razvoja u dobi od pet godina roditeljima potpuno razabirljiva (prosječna ocjena 4, 79 (Tomić i Mildner, 2014)) dok je kod djece te dobi s govornim i slušnim poteškoćama ta ocjena 4, 20. Nadalje, vidljiva je razlika u procjeni razabirljivosti kod slušnih i govornih teškoća. Prosječna roditeljska ocjena u GT skupini iznosi 3, 94, a u ST skupini 3, 60. Grupni rehabilitatori ocijenili su razabirljivost GT skupine s 4, 13 a ST skupine sa 3, 88 ; dok su individualni rehabilitatori dali više ocjene objema skupinama: 4, 26 (GT) odnosno 3, 96 (ST). Također, rezultati pokazuju da iako su prosječne ocjene GT skupine više, minimalne ocjene su niže u odnosu na ST skupinu dok u njoj vrijednosti ne dosežu maksimum od 5, 00. Statistički značajne razlike među skupinama vidljive su samo u roditeljskim procjenama. Rezultati ICS-a bili su u korelaciji s rezultatima na Reynell ljestvicama i s procjenom razumljivosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Diana Tomić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Arlović, Mirta; Tomić, Diana
Primjena Ljestvice razabirljivosti u kontekstu kod djece sa slušnim i govorno-jezičnim poremećajima // Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora Knjiga sažetaka / Dulčić, Adinda (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2016. str. 66-67 (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
Arlović, M. & Tomić, D. (2016) Primjena Ljestvice razabirljivosti u kontekstu kod djece sa slušnim i govorno-jezičnim poremećajima. U: Dulčić, A. (ur.)Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Arlovi\'{c}, Mirta and Tomi\'{c}, Diana}, editor = {Dul\v{c}i\'{c}, A.}, year = {2016}, pages = {66-67}, keywords = {razabirljivost, slu\v{s}no o\v{s}te\'{c}enje, govorne te\v{s}ko\'{c}e, upitnik za roditelje}, isbn = {978-953-7948-01-6}, title = {Primjena Ljestvice razabirljivosti u kontekstu kod djece sa slu\v{s}nim i govorno-jezi\v{c}nim poreme\'{c}ajima}, keyword = {razabirljivost, slu\v{s}no o\v{s}te\'{c}enje, govorne te\v{s}ko\'{c}e, upitnik za roditelje}, publisher = {Poliklinika SUVAG}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Arlovi\'{c}, Mirta and Tomi\'{c}, Diana}, editor = {Dul\v{c}i\'{c}, A.}, year = {2016}, pages = {66-67}, keywords = {intelligibility, hearing impairment, speech sound disorders, parental questionnaire}, isbn = {978-953-7948-01-6}, title = {Implementation of Intelligibility in Context Scale in children with hearing ans speech sound disorders}, keyword = {intelligibility, hearing impairment, speech sound disorders, parental questionnaire}, publisher = {Poliklinika SUVAG}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font