Pregled bibliografske jedinice broj: 1121197
Edukacijske potrebe i motivacijski čimbenici kod studenata sestrinstva: kvalitativna studija među slovenskim i hrvatskim nastavnicima preddiplomske nastave sestrinstva
Edukacijske potrebe i motivacijski čimbenici kod studenata sestrinstva: kvalitativna studija među slovenskim i hrvatskim nastavnicima preddiplomske nastave sestrinstva // Socijalna psihijatrija, 48 (2020), 4; 367-381 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1121197 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Edukacijske potrebe i motivacijski čimbenici kod
studenata sestrinstva: kvalitativna studija među
slovenskim i hrvatskim nastavnicima preddiplomske
nastave sestrinstva
(Educational Needs and Motivational Factors in
Gerontic Nursing Students: A Qualitative Study
Among Slovenian and Croatian Undergraduate Nursing
Educators)
Autori
Veronek, Jurica ; Živoder, Ivana ; Poljak, Damir ; Božičević, Marija
Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 48
(2020), 4;
367-381
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Edukacija ; Gerontologija ; Motivacija ; Skrb
(Education ; Gerontology ; Motivation ; Nursing)
Sažetak
Ciljevi: Istražiti gledišta nastavnika na preddiplomskim studijima sestrinstva, koji su povezani s edukacijskim potrebama i motivacijskim čimbenicima kod studenata sestrinstva. Pozadina: Populacija koja ubrzano stari je značajan socioekonomski teret i zahtijeva, između ostalog, ulaganje ljudskih resursa, između ostalog. Povrat ovih ulaganja, u smislu kvalitete pružene skrbi, dokazano je povezan s edukativnim sadržajem i motivacijskim čimbenicima kod studenata sestrinstva. Međutim, potrebno je istražiti gledišta nastavnika sestrinstva s obzirom na kurikularne potrebe i motivacijske faktore studenata. Dizajn: Kvalitativna studija analize sadržaja polustrukturiranih intervjua. Metode: Pet nastavnika gerontologije (tri iz Slovenije, dva iz Hrvatske), predstojnici katedri, iz pet visokoškolskih institucija, intervjuirani su za vrijeme školske godine 2017./2018. i intervjui su transkribirani. Rezultati: Intervjuima je identificirano pet tema: i) prijedlozi za kurikularnu promjenu ; ii) prijedlozi za radno iskustvo sa starijim osobama ; iii) prijedlozi intervencija kako bi se ojačala motivacija za rad sa starijim osobama ; iv) učinci stavova studenata na starenje i starije osobe ; v) emocionalni odgovor studenata na starenje. U svakoj od tema identificirano je nekoliko (4-6) glavnih kategorija. Zaključak: Gledišta nastavnika na svih pet institucija nisu se značajno razlikovala: prepoznaju moguće emocionalne odgovore studenata prema starenju kao načelno negativan stav, ravnodušnost i strah, ali ne nude rješenja za promjenu emocionalne reakcije. Čini se da nastavnici negiraju povezanost između edukacije, stavova i ponašanja. Važnost za kliničku praksu: Kako nastavnici sestrinstva imaju ključnu ulogu u usmjeravanju stavova i znanja budućih profesionalaca gerontološke skrbi prema starenju i starijoj dobi, rezultati ovog ispitivanja su važni za kliničku praksu, jer se svijet suočava s dramatičnom demografskom promjenom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus