Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1121197

Edukacijske potrebe i motivacijski čimbenici kod studenata sestrinstva: kvalitativna studija među slovenskim i hrvatskim nastavnicima preddiplomske nastave sestrinstva


Veronek, Jurica; Živoder, Ivana; Poljak, Damir; Božičević, Marija
Edukacijske potrebe i motivacijski čimbenici kod studenata sestrinstva: kvalitativna studija među slovenskim i hrvatskim nastavnicima preddiplomske nastave sestrinstva // Socijalna psihijatrija, 48 (2020), 4; 367-381 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1121197 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Edukacijske potrebe i motivacijski čimbenici kod studenata sestrinstva: kvalitativna studija među slovenskim i hrvatskim nastavnicima preddiplomske nastave sestrinstva
(Educational Needs and Motivational Factors in Gerontic Nursing Students: A Qualitative Study Among Slovenian and Croatian Undergraduate Nursing Educators)

Autori
Veronek, Jurica ; Živoder, Ivana ; Poljak, Damir ; Božičević, Marija

Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 48 (2020), 4; 367-381

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Edukacija ; Gerontologija ; Motivacija ; Skrb
(Education ; Gerontology ; Motivation ; Nursing)

Sažetak
Ciljevi: Istražiti gledišta nastavnika na preddiplomskim studijima sestrinstva, koji su povezani s edukacijskim potrebama i motivacijskim čimbenicima kod studenata sestrinstva. Pozadina: Populacija koja ubrzano stari je značajan socioekonomski teret i zahtijeva, između ostalog, ulaganje ljudskih resursa, između ostalog. Povrat ovih ulaganja, u smislu kvalitete pružene skrbi, dokazano je povezan s edukativnim sadržajem i motivacijskim čimbenicima kod studenata sestrinstva. Međutim, potrebno je istražiti gledišta nastavnika sestrinstva s obzirom na kurikularne potrebe i motivacijske faktore studenata. Dizajn: Kvalitativna studija analize sadržaja polustrukturiranih intervjua. Metode: Pet nastavnika gerontologije (tri iz Slovenije, dva iz Hrvatske), predstojnici katedri, iz pet visokoškolskih institucija, intervjuirani su za vrijeme školske godine 2017./2018. i intervjui su transkribirani. Rezultati: Intervjuima je identificirano pet tema: i) prijedlozi za kurikularnu promjenu ; ii) prijedlozi za radno iskustvo sa starijim osobama ; iii) prijedlozi intervencija kako bi se ojačala motivacija za rad sa starijim osobama ; iv) učinci stavova studenata na starenje i starije osobe ; v) emocionalni odgovor studenata na starenje. U svakoj od tema identificirano je nekoliko (4-6) glavnih kategorija. Zaključak: Gledišta nastavnika na svih pet institucija nisu se značajno razlikovala: prepoznaju moguće emocionalne odgovore studenata prema starenju kao načelno negativan stav, ravnodušnost i strah, ali ne nude rješenja za promjenu emocionalne reakcije. Čini se da nastavnici negiraju povezanost između edukacije, stavova i ponašanja. Važnost za kliničku praksu: Kako nastavnici sestrinstva imaju ključnu ulogu u usmjeravanju stavova i znanja budućih profesionalaca gerontološke skrbi prema starenju i starijoj dobi, rezultati ovog ispitivanja su važni za kliničku praksu, jer se svijet suočava s dramatičnom demografskom promjenom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica

Profili:

Avatar Url Ivana Živoder (autor)

Avatar Url Damir Poljak (autor)

Avatar Url Jurica Veronek (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Veronek, Jurica; Živoder, Ivana; Poljak, Damir; Božičević, Marija
Edukacijske potrebe i motivacijski čimbenici kod studenata sestrinstva: kvalitativna studija među slovenskim i hrvatskim nastavnicima preddiplomske nastave sestrinstva // Socijalna psihijatrija, 48 (2020), 4; 367-381 (recenziran, članak, znanstveni)
Veronek, J., Živoder, I., Poljak, D. & Božičević, M. (2020) Edukacijske potrebe i motivacijski čimbenici kod studenata sestrinstva: kvalitativna studija među slovenskim i hrvatskim nastavnicima preddiplomske nastave sestrinstva. Socijalna psihijatrija, 48 (4), 367-381.
@article{article, author = {Veronek, Jurica and \v{Z}ivoder, Ivana and Poljak, Damir and Bo\v{z}i\v{c}evi\'{c}, Marija}, year = {2020}, pages = {367-381}, keywords = {Edukacija, Gerontologija, Motivacija, Skrb}, journal = {Socijalna psihijatrija}, volume = {48}, number = {4}, issn = {0303-7908}, title = {Edukacijske potrebe i motivacijski \v{c}imbenici kod studenata sestrinstva: kvalitativna studija me\dju slovenskim i hrvatskim nastavnicima preddiplomske nastave sestrinstva}, keyword = {Edukacija, Gerontologija, Motivacija, Skrb} }
@article{article, author = {Veronek, Jurica and \v{Z}ivoder, Ivana and Poljak, Damir and Bo\v{z}i\v{c}evi\'{c}, Marija}, year = {2020}, pages = {367-381}, keywords = {Education, Gerontology, Motivation, Nursing}, journal = {Socijalna psihijatrija}, volume = {48}, number = {4}, issn = {0303-7908}, title = {Educational Needs and Motivational Factors in Gerontic Nursing Students: A Qualitative Study Among Slovenian and Croatian Undergraduate Nursing Educators}, keyword = {Education, Gerontology, Motivation, Nursing} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font