Pregled bibliografske jedinice broj: 1121183
Obrazovni i tehnički potencijal platforme Arduino
Obrazovni i tehnički potencijal platforme Arduino // XV. Hrvatski simpozij o nastavi fizike: zbornik radova / Poljak, Nikola ; Pećina, Planinka ; Matejak Cvenić, Karolina (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2021. str. 304-304 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1121183 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovni i tehnički potencijal platforme Arduino
(Educational and technical potential of the Arduino
platform)
Autori
Svedružić, Antonio ; Ptičar, Danijel
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
XV. Hrvatski simpozij o nastavi fizike: zbornik radova
/ Poljak, Nikola ; Pećina, Planinka ; Matejak Cvenić, Karolina - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2021, 304-304
ISBN
978-953-7178-23-9
Skup
15. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Hrvatska, 07.04.2021. - 08.04.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Arduino, obrazovni potencijal, tehnički potencijal
(Arduino, educational potential, technical potential)
Sažetak
Primjena edukacijskih platformi s mikrokontrolerom danas je sve prisutnija u nastavi fizike i ostalih STEM predmeta. U radu se prezentiraju stavovi učitelja fizike i drugih STEM stručnjaka o obrazovnim i tehničkim mogućnostima Arduino platforme. Obrazovni potencijal platforme Arduino provjerava se kroz mogućnost konstruktivističkog, samoreguliranog, kontekstualnog i suradničkog učenja, a tehnički kroz hardverske mogućnosti i podršku platforme. Istraživanje je pokazalo da učitelji pozitivno procjenjuju sve razmatrane didaktičke sastavnice učenja, a posebno konstruktivistički i kontekstualni potencijal učenja kad se koristi Arduino u nastavi prirodnih i tehničkih predmeta. Uz to, učitelji ističu da rad s platformom omogućuje aktivno učenje u realnom okruženju te kontekstualno učenje koje potiče motivaciju i kooperativno učenje. Isto tako, učitelji smatraju da tehničko oblikovanje platforme podupire navedene oblike učenja zbog svoje cijene, baze projekata i programske podrške na mreži, upravljivosti na daljinu i mrežnog funkcioniranja te podrške periferije koja omogućuje senzorsko spajanje. Utvrđene obrazovne i tehničke kvalitete platforme Arduino mogu pomoći obrazovnim stručnjacima i entuzijastima kao smjernice u kreiranju strategija učenja s platformom Arduino ili osmišljenoj didaktičkoj realizaciji dodatnih projekata u nastavi prirodnih i tehničkih predmeta. U tom pogledu dati će se primjeri korištenja platforme Arduino na projektima u kojima su sudjelovali učenici koji pokazuju poseban interes za fiziku i tehniku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)