Pregled bibliografske jedinice broj: 1121056
Konkurentnost i trgovinska politika u uvjetima digitalne transformacije
Konkurentnost i trgovinska politika u uvjetima digitalne transformacije // Zbornik radova 2. međunarodne znanstvene konferencije Ekonomija razdvajanja / Družić, Gordan ; Sekur, Tomislav (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti i Ekonomski fakultet Sveučilište u Zagrebu, 2021. str. 551-561 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1121056 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konkurentnost i trgovinska politika u uvjetima
digitalne transformacije
(Competitiveness and trade policy under the
conditions of digital transformation)
Autori
Franc, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 2. međunarodne znanstvene konferencije Ekonomija razdvajanja
/ Družić, Gordan ; Sekur, Tomislav - Zagreb : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti i Ekonomski fakultet Sveučilište u Zagrebu, 2021, 551-561
Skup
2. međunarodna znanstvena konferencija Ekonomija razdvajanja = 2nd International Conference on the Economics of the Decoupling (ICED)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.11.2020. - 01.12.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
konkurentnost, trgovinska politika, digitalna trgovina
(competitiveness, trade policy, digital trade)
Sažetak
Transformacija proizvodnje i trgovine snažno je povezana s pojavom novih tehnologija, razvojem globalnih lanaca vrijednosti, smanjivanjem trgovinskih prepreka i u konačnici, izradom novih politika. Nacionalna trgovinska politika kojoj je cilj promicati izvoz, mora omogućiti domaćim poduzećima konkurentnost na globalnom tržištu. Izrada poticajne trgovinske politike počiva na analizi raspoloživih čimbenika, institucionalnog okruženja, infrastrukture i tržišnih prilika, na temelju čega se oblikuju koje uzimaju u obzir stupanj razvoja zemlje i njene šire društvene i ekonomske ciljeve. Kao posljedica digitalne transformacije pojavljuju se novi poslovni modeli, novi načini komunikacije, novi proizvodi i usluge te novi oblici razmjene. Digitalna trgovina postaje sve rašireniji oblik trgovine. Navedeno od zemalja zahtijeva prilagodbu strategija, politika i pravila kako bi se osigurale koristi od suvremenih trendova. Cilj ovog rada je analizirati utjecaj trgovinske politike na konkurentnost uzimajući u obzir rastući trend digitalne transformacije i pojavu digitalne trgovine. U radu se daje kritički pregled suvremenih globalnih trendova koji oblikuju globalno tržište na temelju čega je izrađen model koji sažima ključne uvjete, čimbenike i suvremene trendove. Ističe se uloga digitalne transformacije kao podloge za jačanje konkurentnosti te potreba olakšavanja međunarodne trgovine. Zaključak analize ukazuje na transformativni utjecaj globalnih lanaca vrijednosti i digitalizacije trgovine koji mijenjaju trgovinske obrasce te utječu na produktivnost i konkurentnost zemlje i poduzeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA