Pregled bibliografske jedinice broj: 1120352
Poučavanje glagolske prefiksacije iz perspektive osoba koje uče hrvatski kao ini jezik na razinama B2 i C1
Poučavanje glagolske prefiksacije iz perspektive osoba koje uče hrvatski kao ini jezik na razinama B2 i C1 // 11. stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika (SIH)
Zagreb, Hrvatska, 2018. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1120352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje glagolske prefiksacije iz
perspektive osoba koje uče hrvatski kao ini
jezik na razinama B2 i C1
(Teaching verbal prefixation in Croatian as L2 -
B2 and C1 level learners' perspective)
Autori
Matovac, Darko ; Udier, Sanda Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
11. stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika (SIH)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.07.2018. - 07.07.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
glagolski prefiksi, prefiksacija, prefigirani glagoli, hrvatski kao ini jezik (HIJ), poučavanje HIJ-a
(verbal prefixes, prefixation, prefixed verbs, Croatian as L2, teaching Croatian as L2)
Sažetak
Budući da je u hrvatskome jeziku glagolskih prefikasa puno te njihova značenja nije jednostavno sustavno rastumačiti i povezati sa značenjima prefigiranih glagola, poučavanje je glagolske prefiksacije velik izazov i složen zadatak u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ-a) te postoji potreba za unapređivanjem postojećih ili za razvojem novoga modela poučavanja glagolske prefiksacije. Kako bi se taj cilj postigao, potrebno je provesti istraživanja, kako teorijska tako i empirijska. Dosad je provedeno nekoliko takvih istraživanja kojima se utvrdio redoslijed kojim treba poučavati glagolsku prefiksaciju te kojim su se otkrili čimbenici koji utječu na ovladavanje glagolskom prefiksacijom (Udier i Matovac 2017, Matovac i Udier 2017b). Provedeno je i istraživanje kojim su se otkrili stavovi lektora o poučavanju glagolske prefiksacije (Matovac i Udier 2017a). Kako bi bila dobivena što potpunija slika te problematike, istraživanje koje će se predstaviti u ovome izlaganju ispitat će iskustva i stavove o procesu poučavanja glagolske prefiksacije kod osoba koje uče HIJ na višim razinama poučavanja (B2 i C1). Istraživanje je provedeno kvantitativnom metodom pomoću upitnika na uzorku osoba koje uče HIJ (N=25), a očekuje se da će rezultati istraživanja upozoriti na nedostatke postojećih modela poučavanja, kao i na nedostatke postojećih udžbenika i vježbenica te uputiti na nužnost osmišljavanja novih nastavnih materijala i pristupa poučavanju. Rezultati istraživanja upućuju na smjernice kakva obilježja treba imati novi pristup poučavanju glagolske prefiksacije u nastavi HIJ-a.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb