Pregled bibliografske jedinice broj: 1120294
Interkulturalna kompetentnost učitelja u osnovnoj školi
Interkulturalna kompetentnost učitelja u osnovnoj školi // Obrazovanje za interkulturalizam / Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 137-150 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1120294 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalna kompetentnost učitelja u osnovnoj
školi
(Intercultural competence of primary school
teachers)
Autori
Bijelić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Obrazovanje za interkulturalizam
/ Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010, 137-150
ISBN
978-953-6965-21-2
Skup
2. međunarodna znanstvena konferencija: Obrazovanje za interkulturalizam
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 30.09.2010. - 01.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalni kurikulum, interkulturalne kompetencije učitelja, interkulturalne komunikacije, multikulturalizam
(intercultural education, intercultural curriculum, teachers intercultural competence, intercultural communication, multiculturalism)
Sažetak
Proteklih smo godina svjedoci mnogih promjena u području suvremenog odgoja i obrazovanja, a samim time i položaja učitelja u suvremenoj školi. Potrebne kompetencije učitelja postaju sve složenije kako bi mogle odgovoriti na nove izazove i zahtjeve drugačijeg karaktera. Jedna od zasigurno važnijih kompetencija suvremenog učitelja je interkulturalna kompetencija koja od učitelja iziskuje permanentno usavršavanje. U radu se stoga kritički razmatra interkulturalna kompetentnost učitelja u osnovnoj školi kao jednih od ključnih nositelja praktične provedbe interkulturalnog odgoja i obrazovanja s osobitim naglaskom na analizu i tumačenje osnovnih komponenti interkulturalne kompetentnosti. U empirijskom dijelu istraživanja, među učiteljima/icama razredne i predmetne nastave zaposlenih u osnovnim školama Splitsko- dalmatinske županije, željelo se ispitati poznavanje interkulturalnih sadržaja, način provedbe interkulturalnog odgoja i obrazovanja te interkulturalna osjetljivost učitelja u osnovnoj školi s obzirom na sociodemografska obilježja ispitanika. Rezultati istraživanja pokazuju stupanj interkulturalne kompetentnosti današnjih učitelja u osnovnim školama te daju poticaj za promišljanje prilikom kreiranja programa obrazovanja učitelja za interkulturalizam, kako kroz studij tako i tijekom cjeloživotnog stručnog razvoja, a sve sa svrhom kako bi bili osposobljeni promicati vrijednosti kao što su uvažavanje različitosti, suradnja, tolerancija i ravnopravnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija