Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1120293

Stavovi budućih učitelju o poticanju socijalne kompetencije učenika


Bijelić, Ines
Stavovi budućih učitelju o poticanju socijalne kompetencije učenika // Znanstveno-stručni skup: Osmi susret pedagoga Hrvatske
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1120293 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi budućih učitelju o poticanju socijalne kompetencije učenika
(Attitudes of future teachers about encouraging students' social competence)

Autori
Bijelić, Ines

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Znanstveno-stručni skup: Osmi susret pedagoga Hrvatske

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19.04.2010. - 21.04.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
osnovna škola, socijalna kompetencija, studenti, učenici, učitelji
(primary school, social competence, students, pupils, teachers)

Sažetak
Svjedoci smo kako je dosadašnja tradicionalna odgojno-obrazovna praksa uglavnom bila usmjerena na obrazovna postignuća, a odgojna funkcija je neopravdano zanemarivana. Za pretpostaviti je da se posljedice ovakve prakse ogledaju i u krizi odgoja danas. Odgojna funkcija je ujedno ugrožena i nizom vanjskih činitelja poput prezaposlenosti roditelja, utjecaja medija, neprihvatljivog ponašanja među vršnjacima. Sve je češće prisutno manifestiranje različitih socijalnih konflikata, nasilništva, agresivnosti i drugih oblika neprihvatljivog ponašanja. Suvremena pedagogijska znanost između ostalog naglašava važnost cjelovitog razvoja čovjeka, a posebice socijalnog odgoja i razvoja socijalnog bića učenika te promatra školu kao humana i kreativnu odgojno-socijalnu zajednicu. Naglašava se i važnost poticanja različitih odgojnih postupaka prema potrebama i mogućnostima učenika koji bi doprinijeli razvoju učenikove osobnosti kako bi što uspješnije razvio svoje socijalne kompetencije i što uspješnije se socijalizirao. Promjenom uloge škole mijenja se i uloga učitelja. Potrebne kompetencije učitelja postaju sve složenije kako bi mogle odgovoriti na nove izazove i zahtjeve drugačijeg karaktera te od učitelja iziskuju permanentno usavršavanje. Od suvremenog učitelja se očekuje da osigura povoljne uvjete za razvoj socijalnih interakcija i stjecanje pozitivnih socijalnih iskustava učenika, a nikako da bude isključivo prenositelj znanja. Namjera ovog rada je, empirijskim istraživanjem, utvrditi kako studenti Učiteljskog studija, budući učitelji, procjenjuju vlastitu kompetentnost za poticanje socijalne kompetentnosti učenika, uzimajući u obzir znanja i iskustvo koje su stekli kroz svoje pedagoško obrazovanje, te učestalost korištenja određenih odgojnih postupaka kojima bi poticali razvoj socijalne kompetencije učenika u svojoj budućoj pedagoškoj praksi. Radom se također želi utvrditi smatraju li da je odgoj danas u krizi i kako procjenjuju socijalnu kompetentnost učenika danas i u budućnosti. Očekujemo da će rezultati ovog istraživanja pružiti smjernice za unapređivanje profesionalne kompetencije učitelja, a time dati doprinos podizanju kvalitete odgojno- obrazovnog procesa te doprinijeti boljem razumijevanju problematike socijalnih kompetencija. Radi postizanja kvalitete odgojno-obrazovnog procesa bilo bi potrebno otkloniti moguće nedostatke u okviru obrazovanja učitelja, a svakako bi trebalo, kroz ciljane programe permanentnog usavršavanja, učiteljima pružiti pomoć u mijenjanju ustaljenih postupaka i metoda kako bi pronašli djelotvornije odgojne postupke u poticanju razvoja djetetove socijalne kompetencije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Ines Blažević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bijelić, Ines
Stavovi budućih učitelju o poticanju socijalne kompetencije učenika // Znanstveno-stručni skup: Osmi susret pedagoga Hrvatske
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
Bijelić, I. (2010) Stavovi budućih učitelju o poticanju socijalne kompetencije učenika. U: Znanstveno-stručni skup: Osmi susret pedagoga Hrvatske.
@article{article, author = {Bijeli\'{c}, Ines}, year = {2010}, keywords = {osnovna \v{s}kola, socijalna kompetencija, studenti, u\v{c}enici, u\v{c}itelji}, title = {Stavovi budu\'{c}ih u\v{c}itelju o poticanju socijalne kompetencije u\v{c}enika}, keyword = {osnovna \v{s}kola, socijalna kompetencija, studenti, u\v{c}enici, u\v{c}itelji}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bijeli\'{c}, Ines}, year = {2010}, keywords = {primary school, social competence, students, pupils, teachers}, title = {Attitudes of future teachers about encouraging students' social competence}, keyword = {primary school, social competence, students, pupils, teachers}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font