Pregled bibliografske jedinice broj: 1120290
Interkulturalizam u nastavi prirode i društva
Interkulturalizam u nastavi prirode i društva // Školski vjesnik - časopis za pedagoška i školska pitanja / Ivon, Hicela (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2017. str. 189-200 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1120290 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalizam u nastavi prirode i društva
(Interculturalism in science)
Autori
Blažević, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Školski vjesnik - časopis za pedagoška i školska pitanja
/ Ivon, Hicela - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2017, 189-200
Skup
Znanstveni skup s međunarodnom suradnjom: 10. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 23.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
građanski odgoj i obrazovanje ; interkulturalna kompetencija učitelja ; multikulturalizam ; nastavni sadržaji prirode i društva ; interkulturalni odgoj i obrazovanje
(civic education ; intercultural competence of teachers ; multiculturalism ; teaching content and the nature of society ; intercultural education)
Sažetak
Suvremeni globalizacijski procesi u multikulturalnom okruženju, zasnovanom na idejama pluralizma i interkulturalizma, imaju neposrednu implikaciju na novu sliku škole kao i nove zahtjeve školi. Kao odgovor suvremenim društvenim zahtjevima škola nudi interkulturalni odgoj i obrazovanje, kao suvremeni oblik odgoja i obrazovanja za život u demokraciji i kulturnom pluralizmu. Na tragu ideje interkulturalizma uveden je Program međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole s ciljem pripreme informiranog, aktivnog i odgovornog građanina koji će znanjima, stavovima, vještinama komunikacije i interakcije na svim razinama društvene multikulturalne zajednice biti osposobljen za interkulturalno djelovanje. Realizaciji Programa može se pridonijeti svim nastavnim predmetima, a posebice nastavnim sadržajima prirode i društva kada se radi o provedbi u razrednoj nastavi uz poseban naglasak na način realizacije interkulturalnih sadržaja jer interkulturalizam podrazumijeva puno više od postojanja svjesnosti o različitostima. Rezultati empirijskog dijela istraživanja koje je provedeno među učiteljima razredne nastave Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije prikazat će razinu interkulturalne kompetentnosti današnjih učitelja i način provedbe interkulturalnog odgoja i obrazovanja, posebice u nastavi prirode i društva. Dobiveni rezultati istraživanja mogu biti poticaj za promišljanje prilikom kreiranja programa obrazovanja učitelja, kako inicijalnog tako i cjeloživotnog, kako bi što uspješnije promicali interkulturalne vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija