Pregled bibliografske jedinice broj: 1120270
Školski, vršnjački i obiteljski utjecaj na ostvarenje razvojnih potreba učenika
Školski, vršnjački i obiteljski utjecaj na ostvarenje razvojnih potreba učenika // Međunarodna znanstvena konferencija: Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Osijek, Hrvatska, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1120270 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školski, vršnjački i obiteljski utjecaj
na ostvarenje razvojnih potreba učenika
(The school, peer and family influence on
the realization of the development needs of
students)
Autori
Blažević, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija: Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastavne strategije, razvojne potrebe, socijalno osjetljiva nastava, školski kurikulum, vršnjačka prihvaćenost
(teaching strategies, development needs, socially vulnerable classes, school curriculum, peer acceptance)
Sažetak
Razvojne potrebe učenika grupirane oko ljubavi i pripadanja (prijateljstvo, brižnost, uključenost), slobode (nezavisnost, autonomija, mogućnost izbora), moći (važnost, priznanje, vještina /kompetencija) i zabave (radost, uživanje, učenje, smijeh) predstavljaju polazišta i najvažnija uporišta školskoga kurikuluma. Zadovoljavaju se kroz odnose s drugim ljudima, a manifestiraju kroz osjećaje prihvaćenosti, zaštićenosti, uspješnosti, ljubavi i poštovanja. Stupanj ostvarenja pojedine potrebe različit je za svakoga učenika. Ovisi o kvaliteti interakcije s učiteljima, roditeljima i vršnjacima. Stoga je cilj ovoga rada ispitati školske, vršnjačke i obiteljske utjecaje na ostvarenje razvojnih potreba mlađih učenika, primarnoga obrazovanja. U tu je svrhu provedeno empirijsko istraživanje koje je obuhvatilo 841 učenika 3. i 4. razreda osnovne škole, 254 učitelja i 1619 roditelja. Problemi istraživanja grupirani su oko kvalitete prilagodbe, interakcijsko- komunikacijskog obrasca škole i nastave te emocionalno-socijalne pismenosti roditelja, uvažavajući i neke sociodemografske utjecaje. Rezultati istraživanja su pokazali da samoprocjena vršnjačke prihvaćenosti, emocionalno-socijalna pismenost majki, školski uspjeh, uključivanje u školske aktivnosti te veličina mjesta stanovanja imaju prognostičku vrijednost za ostvarenje razvojnih potreba učenika. Pomažu bolje razumjeti i unaprijediti osobni i socijalni razvoj djeteta, daju smjernice školskim kurikulumskim strukturama i važni su pokazatelji smjera djelovanja, osnaživanja i prevencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija