Pregled bibliografske jedinice broj: 1120257
Spremnost učitelja razredne nastave za rad u okruženju kulturne raznolikosti
Spremnost učitelja razredne nastave za rad u okruženju kulturne raznolikosti // Međunarodni znanstveno-stručni skup: Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja - mogućnosti i izazovi
Sisak, Hrvatska, 2019. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1120257 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spremnost učitelja razredne nastave za rad u
okruženju kulturne raznolikosti
(Readiness of Teachers to Work in an Environment
of Cultural Diversity)
Autori
Blažević, Ines ; Bulić, Mila
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup: Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja - mogućnosti i izazovi
Mjesto i datum
Sisak, Hrvatska, 09.05.2019. - 10.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje učitelja, interkulturalna kompetencija, interkulturalna osjetljivost, učitelji razredne nastave
(lifelong education of teachers, intercultural competence, intercultural sensitivity, teachers)
Sažetak
Multikulturalno društvo u kojem danas živimo stavlja pred svakoga od nas nove zahtjeve drugačijega karaktera. Od svakoga pojedinca se očekuje u svakodnevnom životu uvažavanje različitosti, suradnja i tolerancija prema drugima. Kako bi se obrazovali i odgojili takvi pojedinci na školu se stavlja poseban naglasak kao na mjesto najintenzivnijega odgoja u okruženju kulturne raznolikosti. Očekuje se da obrazuje i odgaja učenike razumijevanju različitih kultura, ali nadasve da kulturnu raznolikost promatra kao okruženje za promicanje vlastite kulture kao i mjesto razmjene i međusobnoga obogaćivanja drugim kulturama. S ciljem ostvarivanja zadanih zahtjeva kroz školske programe se naglašava važnost razvoja interkulturalnih kompetencija učenika kao i poticanje različitih aktivnosti kojima bi se razvila interkulturalna znanja, vještine i stavovi kao i vještine komunikacije i interakcije na svim razinama društvene multikulturalne zajednice. Izgradnja multikulturalne i interkulturalne škole te provođenje kurikuluma usmjerenoga na interkulturalno djelovanje moguće je jedino uz dobro pripremljene i kompetentne učitelje. Od učitelja se, stoga, očekuje izrazita sposobnost djelovanja u multikulturalnom društvu koja se očituje kroz njihovu interkulturalnu osjetljivost kao i multikulturalnu kompetenciju za rad u odgojno-obrazovnom procesu. Stoga se proteklih desetljeća kroz studijske programe učiteljskih studija kao i putem različitih oblika usavršavanja učitelja pokušalo implemetirati sadržaje vezane uz interkulturalni odgoj i obrazovanje. Međutim, svakako je najvažniji element kvalitetne realizacije navedenoga osvještenost učitelja o važnosti intekulturalnoga djelovanja za razvoj cjelokupnoga društva kao i spremnost učitelja za cjeloživotnim obrazovanjem kao nužnosti za kvalitetan rad u okruženju kulturne raznolikosti. S ciljem utvrđivanja spremnosti učitelja razredne nastave za rad u okruženju kulturne raznolikosti, provedeno je empirijsko istraživanje među učiteljima razredne nastave Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije. Rezultati istraživanja prikazuju samoprocjene interkulturalne osjetljivosti i multikulturalne kompetencije učitelja kao i njihovu međusobnu povezanost te spremnost učitelja za cjeloživotnim obrazovanjem kako bi unaprijedili svoj rad u okruženju kulturne raznolikosti. Također su ispitane razlike s obzirom na socio-demografska obilježja ispitanika: dob, radno iskustvo, stručnu spremu, mjesto studiranja, stručno usavršavanje, napredovanje u zvanje, pripadnost nacionalnoj manjini, mjesto stanovanja i veličinu škole. Dobiveni rezultati empirijskoga istraživanja mogu poslužiti kao implikacije na obrazovne politike i cjeloživotno obrazovanje učitelja razredne nastave kako bi rad u okruženju kulturne raznolikosti bio što kvalitetniji u skladu sa stremljenjima suvremenoga odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu