Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1120249

Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama Nacionalnog okvirnog kurikuluma


Sablić, Marija: Bijelić, Ines
Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama Nacionalnog okvirnog kurikuluma // Knjiga sažetaka: Didaktički izazovi - Međunarodna znanstvena konferencija / Peko, Anđelka (ur.).
Slavonski Brod: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 81-81 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1120249 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama Nacionalnog okvirnog kurikuluma
(Teachers' attitudes towards values as fundamental components of the National curriculum framework)

Autori
Sablić, Marija: Bijelić, Ines

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Knjiga sažetaka: Didaktički izazovi - Međunarodna znanstvena konferencija / Peko, Anđelka - Slavonski Brod : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012, 81-81

Skup
Didaktički izazovi - Međunarodna znanstvena konferencija

Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 24.05.2012. - 25.05.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nacionalni okvirni kurikulum, učitelji, vrijednosni ciljevi, vrijednosti
(national curriculum framework, teachers, values learning objectives, values)

Sažetak
Nacionalni okvirni kurikulum temeljni je dokument koji na nacionalnoj razini donosi vrijednosti i opće ciljeve odgoja i obrazovanja. Odgojem i obrazovanjem izričemo kakvo društvo želimo biti i kakvog čovjeka želimo odgajati i obrazovati. Važno je stoga prepoznati zajedničke vrijednosti koje trebaju podupirati odgojno-obrazovno djelovanje. U tom se smislu od učitelja očekuje promišljanje o vrijednostima te djelovanje u skladu sa zajednički usuglašenim društveno-kulturnim i odgojno-obrazovnim vrijednostima. Nacionalni okvirni kurikulum osobitu pozornost daje sljedećim vrijednostima: znanju, solidarnosti, identitetu i odgovornosti. One proizlaze iz opredijeljenosti hrvatske obrazovne politike za cjelovit osobni razvoj učenika, za čuvanje hrvatske duhovne i materijalne nacionalne baštine, za europski suživot i za stvaranje društva znanja. U radu se promišlja o ulozi učitelja kao nositelja temeljnih vrijednosti u suvremenoj školi. Cilj je ovoga istraživanja ispitati kojim vrijednostima učitelji daju prioritet prilikom njihova integriranja u sadržaje temeljnoga obrazovanja i svakodnevnoga školskog života. U ispitivanju su sudjelovali učitelji razredne nastave iz dva grada, Osijeka i Splita. Podatci su prikupljeni pomoću anketnoga upitnika. Upitnik se sastoji od 66 tvrdnji koje se odnose na procjenu važnosti pojedine vrijednosti. S obzirom na dobivene rezultate istraživanja očekuje se da će u suvremenom nastavnom procesu biti zastupljene temeljne vrijednosti. Osim materijalnih, ekonomskih, znanstvenih, tehničkih, bioloških i prirodnih vrijednosti, u odgojno-obrazovnomu sustavu potrebno je podjednako ugraditi i isticati društvene, estetske, kulturne, duhovne, religiozne i moralne vrijednosti. Od suvremenoga se učitelja očekuje odgoj i obrazovanje odgovorne, istinoljubive, poštene, mirotvorne, tolerantne i solidarne osobe, osobe stvaralačkoga duha, s dubokim osjećajem za obitelj i za očuvanje hrvatske nacionalne baštine, osobe koja poštuje vrijednosti drugih kultura i naroda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Ines Blažević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sablić, Marija: Bijelić, Ines
Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama Nacionalnog okvirnog kurikuluma // Knjiga sažetaka: Didaktički izazovi - Međunarodna znanstvena konferencija / Peko, Anđelka (ur.).
Slavonski Brod: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 81-81 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Sablić, Marija: Bijelić, Ines (2012) Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama Nacionalnog okvirnog kurikuluma. U: Peko, A. (ur.)Knjiga sažetaka: Didaktički izazovi - Međunarodna znanstvena konferencija.
@article{article, editor = {Peko, A.}, year = {2012}, pages = {81-81}, keywords = {nacionalni okvirni kurikulum, u\v{c}itelji, vrijednosni ciljevi, vrijednosti}, title = {Stavovi u\v{c}itelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama Nacionalnog okvirnog kurikuluma}, keyword = {nacionalni okvirni kurikulum, u\v{c}itelji, vrijednosni ciljevi, vrijednosti}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Slavonski Brod, Hrvatska} }
@article{article, editor = {Peko, A.}, year = {2012}, pages = {81-81}, keywords = {national curriculum framework, teachers, values learning objectives, values}, title = {Teachers' attitudes towards values as fundamental components of the National curriculum framework}, keyword = {national curriculum framework, teachers, values learning objectives, values}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Slavonski Brod, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font