Pregled bibliografske jedinice broj: 1120249
Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama Nacionalnog okvirnog kurikuluma
Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama Nacionalnog okvirnog kurikuluma // Knjiga sažetaka: Didaktički izazovi - Međunarodna znanstvena konferencija / Peko, Anđelka (ur.).
Slavonski Brod: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 81-81 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1120249 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja prema vrijednostima kao
temeljnim sastavnicama
Nacionalnog okvirnog kurikuluma
(Teachers' attitudes towards values as
fundamental components of the
National curriculum framework)
Autori
Sablić, Marija: Bijelić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka: Didaktički izazovi - Međunarodna znanstvena konferencija
/ Peko, Anđelka - Slavonski Brod : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012, 81-81
Skup
Didaktički izazovi - Međunarodna znanstvena konferencija
Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 24.05.2012. - 25.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nacionalni okvirni kurikulum, učitelji, vrijednosni ciljevi, vrijednosti
(national curriculum framework, teachers, values learning objectives, values)
Sažetak
Nacionalni okvirni kurikulum temeljni je dokument koji na nacionalnoj razini donosi vrijednosti i opće ciljeve odgoja i obrazovanja. Odgojem i obrazovanjem izričemo kakvo društvo želimo biti i kakvog čovjeka želimo odgajati i obrazovati. Važno je stoga prepoznati zajedničke vrijednosti koje trebaju podupirati odgojno-obrazovno djelovanje. U tom se smislu od učitelja očekuje promišljanje o vrijednostima te djelovanje u skladu sa zajednički usuglašenim društveno-kulturnim i odgojno-obrazovnim vrijednostima. Nacionalni okvirni kurikulum osobitu pozornost daje sljedećim vrijednostima: znanju, solidarnosti, identitetu i odgovornosti. One proizlaze iz opredijeljenosti hrvatske obrazovne politike za cjelovit osobni razvoj učenika, za čuvanje hrvatske duhovne i materijalne nacionalne baštine, za europski suživot i za stvaranje društva znanja. U radu se promišlja o ulozi učitelja kao nositelja temeljnih vrijednosti u suvremenoj školi. Cilj je ovoga istraživanja ispitati kojim vrijednostima učitelji daju prioritet prilikom njihova integriranja u sadržaje temeljnoga obrazovanja i svakodnevnoga školskog života. U ispitivanju su sudjelovali učitelji razredne nastave iz dva grada, Osijeka i Splita. Podatci su prikupljeni pomoću anketnoga upitnika. Upitnik se sastoji od 66 tvrdnji koje se odnose na procjenu važnosti pojedine vrijednosti. S obzirom na dobivene rezultate istraživanja očekuje se da će u suvremenom nastavnom procesu biti zastupljene temeljne vrijednosti. Osim materijalnih, ekonomskih, znanstvenih, tehničkih, bioloških i prirodnih vrijednosti, u odgojno-obrazovnomu sustavu potrebno je podjednako ugraditi i isticati društvene, estetske, kulturne, duhovne, religiozne i moralne vrijednosti. Od suvremenoga se učitelja očekuje odgoj i obrazovanje odgovorne, istinoljubive, poštene, mirotvorne, tolerantne i solidarne osobe, osobe stvaralačkoga duha, s dubokim osjećajem za obitelj i za očuvanje hrvatske nacionalne baštine, osobe koja poštuje vrijednosti drugih kultura i naroda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija