Pregled bibliografske jedinice broj: 1120246
Suvremeni kurikulum i kompetencijski profil učitelja
Suvremeni kurikulum i kompetencijski profil učitelja // Sažetci radova Znanstvene konferencije s međunarodnom suradnjom: Sveučilište u profesionalnom usavršavanju učitelja u osnovnoj školi / Ivon, Hicela ; Tomaš, Suzana (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2013. str. 11-11 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1120246 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni kurikulum i kompetencijski profil
učitelja
(Contemporary curriculum and competence teacher
profile)
Autori
Blažević, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sažetci radova Znanstvene konferencije s međunarodnom suradnjom: Sveučilište u profesionalnom usavršavanju učitelja u osnovnoj školi
/ Ivon, Hicela ; Tomaš, Suzana - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2013, 11-11
Skup
Znanstvena konferencija s međunarodnom suradnjom: Sveučilište u profesionalnom usavršavanju učitelja u osnovnoj školi
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 06.11.2013. - 07.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kurikulum, kompetencije, učitelji, odgojno-obrazovna praksa
(curriculum, competencies, teachers, educational practice)
Sažetak
Suvremeni kurikulum, kao odgovor na mnoge zahtjeve drugačijeg karaktera suvremenog društva, definira temeljne odgojno-obrazovne vrijednosti i ciljeve odgoja i obrazovanja te donosi okvir za stjecanje temeljnih i stručnih kompetencija učenika. Nositelji osmišljavanja i realizacije odgojno-obrazovnog procesa temeljenog na postavljenim vrijednostima i ciljevima, a usmjerene osiguravanju stjecanja definiranih kompetencija su učitelji. U tom smislu od učitelja se očekuju mnogostruke uloge: od uzora svojim učenicima, preko promišljanja odgojno-obrazovnog procesa do samog djelovanja u skladu sa suvremenim kurikulumom. Kako bi kvalitetno ostvarivali sve navedeno, suvremenim učiteljima je potreban niz kompetencija kao i permanentno stručno usavršavanje u razvoju istih. Analizirajući različite učiteljske kompetencija u radu će se promišljati o onima najčešće spominjanima kao nužnima koje čine kompetencijski profil suvremenog učitelja, a to su: pedagoške, psihološke, metodičke, komunikacijske, socijalne, informacijsko-komunikacijske, interkulturalne, organizacijske te kompetencije za rad s djecom s posebnim potrebama. Rezultati empirijskog dijela istraživanja, koje je provedeno anonimnim anketiranjem, među učiteljima razredne nastave Splitsko- dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije, pokazati će koje kompetencije učitelji, prema vlastitoj prosudbi, smatraju nužnima kod današnjih učitelja kako bi što kvalitetnije realizirali ciljeve suvremenog kurikuluma te koje kompetencije smatraju osobno kod sebe najviše, a koje najmanje razvijene. Nadalje, rezultati istraživanja će prikazati, prema procjeni učitelja, kompetencijski profil današnjih učitelja i razinu razvijenosti pojedinih kompetencija učitelja. Doprinos rezultata empirijskog istraživanja se ogleda u ukazivanju na trenutnu kompetentnost današnjih učitelja u odnosu na poželjnu te detekciju područja kompetentnosti koje treba dodatno razvijati kod učitelja. Ovi podatci mogu poslužiti institucijama koje se kontinuirano i sustavno brinu o profesionalnom razvoju učitelja putem stručnog usavršavanja kao i onima koji osposobljavaju buduće učitelje u kreiranju njihovih programa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija