Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1119944

Didaktički potencijal vizualne prezentacije frazema u poučavanju frazeologije


Hrnjak, Anita; Ribarova, Slavomira
Didaktički potencijal vizualne prezentacije frazema u poučavanju frazeologije // Frazeologija, učenje i poučavanje. Zbornik radova s Međunarodne znanstvene konferencije održane od 19. do 21. travnja 2018. godine u Rijeci / Macan, Željka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019. str. 83-100 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1119944 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Didaktički potencijal vizualne prezentacije frazema u poučavanju frazeologije
(The potential of visual presentation of idioms in teaching phraseology)

Autori
Hrnjak, Anita ; Ribarova, Slavomira

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Frazeologija, učenje i poučavanje. Zbornik radova s Međunarodne znanstvene konferencije održane od 19. do 21. travnja 2018. godine u Rijeci / Macan, Željka - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019, 83-100

ISBN
978-953-7975-86-9

Skup
Slavofraz 2018: Frazeologija, učenje i poučavanje

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 19.04.2018. - 21.04.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
vizualna prezentacija ; ilustracija ; razumijevanje frazema ; ilustrirani frazeološki rječnik ; frazeodidaktika
(visual presentation ; ilustration, understanding of idioms, ilustrated phraseological dictionaries, teaching phraselogy)

Sažetak
Cilj rada je pokazati didaktički potencijal vizualne prezentacije frazema kao pomoći pri usvajanju frazeološke razine stranoga, ali i materinjeg jezika. Nakon prikazivanja teorijskih polazišta relevantnih za temu prezentiraju se postojeći ruski i češki ilustrirani frazeološki rječnici i priručnici koji mogu poslužiti kao model za stvaranje sličnog hrvatskog frazeološkog rječnika s obzirom na to da takav rječnik zasad ne postoji u hrvatskoj frazeografiji. Vrijednost i potencijal vizualne prezentacije frazema u poučavanju frazeologije ispituje se pilot istraživanjem putem ankete provedene među studentima rusistike i bohemistike Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Rezultati istraživanja dokazuju da ilustracija frazema u značajnoj mjeri pomaže razumijevanju, a samim time i usvajanju frazema stranoga jezika. Time se nedvojbeno potvrđuje i frazeodidaktički potencijal ilustriranih frazeoloških rječnika te potreba stvaranja rječnika takvoga tipa za osnovni frazeološki fond hrvatskoga jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2013-11-4054 - Primjena frazeološke teorije u frazeografiji (FRAZLOGGRAF) (Fink-Arsovski, Željka, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Anita Hrnjak (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Hrnjak, Anita; Ribarova, Slavomira
Didaktički potencijal vizualne prezentacije frazema u poučavanju frazeologije // Frazeologija, učenje i poučavanje. Zbornik radova s Međunarodne znanstvene konferencije održane od 19. do 21. travnja 2018. godine u Rijeci / Macan, Željka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019. str. 83-100 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Hrnjak, A. & Ribarova, S. (2019) Didaktički potencijal vizualne prezentacije frazema u poučavanju frazeologije. U: Macan, Ž. (ur.)Frazeologija, učenje i poučavanje. Zbornik radova s Međunarodne znanstvene konferencije održane od 19. do 21. travnja 2018. godine u Rijeci.
@article{article, author = {Hrnjak, Anita and Ribarova, Slavomira}, editor = {Macan, \v{Z}.}, year = {2019}, pages = {83-100}, keywords = {vizualna prezentacija, ilustracija, razumijevanje frazema, ilustrirani frazeolo\v{s}ki rje\v{c}nik, frazeodidaktika}, isbn = {978-953-7975-86-9}, title = {Didakti\v{c}ki potencijal vizualne prezentacije frazema u pou\v{c}avanju frazeologije}, keyword = {vizualna prezentacija, ilustracija, razumijevanje frazema, ilustrirani frazeolo\v{s}ki rje\v{c}nik, frazeodidaktika}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Hrnjak, Anita and Ribarova, Slavomira}, editor = {Macan, \v{Z}.}, year = {2019}, pages = {83-100}, keywords = {visual presentation, ilustration, understanding of idioms, ilustrated phraseological dictionaries, teaching phraselogy}, isbn = {978-953-7975-86-9}, title = {The potential of visual presentation of idioms in teaching phraseology}, keyword = {visual presentation, ilustration, understanding of idioms, ilustrated phraseological dictionaries, teaching phraselogy}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font