Pregled bibliografske jedinice broj: 1119944
Didaktički potencijal vizualne prezentacije frazema u poučavanju frazeologije
Didaktički potencijal vizualne prezentacije frazema u poučavanju frazeologije // Frazeologija, učenje i poučavanje. Zbornik radova s Međunarodne znanstvene konferencije održane od 19. do 21. travnja 2018. godine u Rijeci / Macan, Željka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019. str. 83-100 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1119944 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktički potencijal vizualne prezentacije frazema
u poučavanju frazeologije
(The potential of visual presentation of idioms in
teaching phraseology)
Autori
Hrnjak, Anita ; Ribarova, Slavomira
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Frazeologija, učenje i poučavanje. Zbornik radova s Međunarodne znanstvene konferencije održane od 19. do 21. travnja 2018. godine u Rijeci
/ Macan, Željka - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019, 83-100
ISBN
978-953-7975-86-9
Skup
Slavofraz 2018: Frazeologija, učenje i poučavanje
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 19.04.2018. - 21.04.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
vizualna prezentacija ; ilustracija ; razumijevanje frazema ; ilustrirani frazeološki rječnik ; frazeodidaktika
(visual presentation ; ilustration, understanding of idioms, ilustrated phraseological dictionaries, teaching phraselogy)
Sažetak
Cilj rada je pokazati didaktički potencijal vizualne prezentacije frazema kao pomoći pri usvajanju frazeološke razine stranoga, ali i materinjeg jezika. Nakon prikazivanja teorijskih polazišta relevantnih za temu prezentiraju se postojeći ruski i češki ilustrirani frazeološki rječnici i priručnici koji mogu poslužiti kao model za stvaranje sličnog hrvatskog frazeološkog rječnika s obzirom na to da takav rječnik zasad ne postoji u hrvatskoj frazeografiji. Vrijednost i potencijal vizualne prezentacije frazema u poučavanju frazeologije ispituje se pilot istraživanjem putem ankete provedene među studentima rusistike i bohemistike Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Rezultati istraživanja dokazuju da ilustracija frazema u značajnoj mjeri pomaže razumijevanju, a samim time i usvajanju frazema stranoga jezika. Time se nedvojbeno potvrđuje i frazeodidaktički potencijal ilustriranih frazeoloških rječnika te potreba stvaranja rječnika takvoga tipa za osnovni frazeološki fond hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2013-11-4054 - Primjena frazeološke teorije u frazeografiji (FRAZLOGGRAF) (Fink-Arsovski, Željka, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Anita Hrnjak
(autor)