Pregled bibliografske jedinice broj: 1119504
DIGITALNA TEHNOLOGIJA U PROCESIMA UČENJA I POUČAVANJA TE U RAZVOJU PRIRODOZNANSTVENE PISMENOSTI
DIGITALNA TEHNOLOGIJA U PROCESIMA UČENJA I POUČAVANJA TE U RAZVOJU PRIRODOZNANSTVENE PISMENOSTI // POVEZANOST S PRIRODOM, ORGANIZACIJA SLOBODNOG VREMENA DJECE ŠKOLSKE DOBI I DIGITALNE TEHNOLOGIJE
Rijeka, Hrvatska, 2020. (pozvano predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1119504 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
DIGITALNA TEHNOLOGIJA U PROCESIMA UČENJA I
POUČAVANJA TE U RAZVOJU PRIRODOZNANSTVENE
PISMENOSTI
(DIGITAL TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING
PROCESSES AND IN THE DEVELOPMENT OF SCIENTIFIC
LITERACY)
Autori
Mezak, Jasminka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
POVEZANOST S PRIRODOM, ORGANIZACIJA SLOBODNOG VREMENA DJECE ŠKOLSKE DOBI I DIGITALNE TEHNOLOGIJE
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 22.10.2020. - 26.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
IKT, digitalna pismenost, učenje kroz igru, razredna nastava
(ICT, digital literacy, play based learning, primary school education)
Sažetak
Polazeći od današnjih generacija učenika i okruženja u kojem živimo, digitalna tehnologija igra značajnu ulogu u svakodnevnom životu, pa tako i u obrazovanju. Digitalna tehnologija može pomoći pri razumijevanju pojava u prirodi kako bi se dijete pomoću različitih simulacija, igara i sličnih aplikacija upoznalo s promjenama i pojavama u prirodi te ih moglo prepoznati, razumjeti i bilježiti u stvarnom kontaktu s prirodom. Kako bi se pripremila strategija za implementaciju informatizacije nastavnih i poslovnih procesa u Hrvatskoj, još se 2015. krenulo s CARNet-ovim pilot projektom E-škole. Integracija suvremenih metoda učenja i poučavanja u obrazovni proces uz pomoć digitalnih tehnologija uključila je izradu digitalnih obrazovnih sadržaja, scenarija poučavanja te E-labratorija – centralnog mjesta za istraživanje, testiranje i odabir digitalnih alata koji se mogu koristiti u nastavi. Nastavno na ovaj projekt pokrenut je i projekt “Škola za život” kao glavni dio kurikularne reforme u kojem se kurikularnim pristupom i promjenom klasičnih nastavnih metoda kod učenika potiče kritičko mišljenje, istraživačka nastava i razvijaju kompetencije rješavanja problema. Jedna od međupredmetnih tema čiji se kurikulum provodi dvije školske godine u svim školama je “Uporaba informacijsko komunikacijske tehnologije”, kojom tehnologija postaje sredstvo u obrazovnom kontekstu. Mogućnost primjene ove teme u svim predmetnim kurikulumima, kao i njezin naglasak na povezivanju različitih područja, predmeta i tema osigurava dodatnu mogućnost razvoja za svu djecu. Vrlo je važno da učitelji steknu nove kompetencije koje se očituju u digitalnoj pismenosti i aktivnom korištenju IKT. Samoedukacija i stručna usavršavanja mogu pomoći učiteljima kako bi se osposobili za rad u novim uvjetima koji se vrlo brzo mijenjaju te kako bi bili motivirani za uvođenje inovacija u kreiranju nove obrazovne sredine. Primjena i uporaba informatičko-komunikacijske tehnologije u nastavi jače potiče intelektualnu aktivnosti učenika jer pobuđuje dinamičnost nastave, a samim time pozitivno utječe na povećanje motivacije za učenje. Korištenje digitalnih uređaja u nastavi i izvannastavnim aktivnostima potiče kreativnost nastave te neprekidnom interakcijom i brzom povratnom informacijom sadržaje poučavanja čini atraktivnijim i zanimljivijim za učenike. Digitalne aplikacije omogućuju učenicima kreativno izražavanje, stvaranje umnih mapa, interaktivnih radova, crteža i plakata, zvučnih zapisa, animacija i filmova kojima mogu predstaviti sebe i svijet koji ih okružuje. Učenici mogu putem tehnologije pokazati svoju kreativnost i inovativnost predstavljanjem svojih ideja i stvaranjem novih sadržaja te iskazati svoju originalnost kombiniranjem i preuređivanjem postojećih znanja i sadržaja. Također, tehnologija im omogućava razvijanje komunikacijskih vještina i suradničkih kompetencija pri istraživanju i upravljanju informacijama. Osim toga tehnologija se može iskoristiti i u poticanju značajnijih susreta djece s prirodom. Igranje i igra dio su dječjeg života, a upravo u igrama mjesto, prostor i priroda igraju glavnu ulogu u određivanju pravila i interakcija za savladavanje igre. Ubrzani razvoj i široko rasprostranjeni pristup mobilnim informacijama, komunikaciji i geoprostornim tehnologijama potaknuli su razvijanje niza aplikacija koje predstavljaju varijacije igara u stvarnom svijetu ili su na neki drugi način povezane sa stvarnim svijetom. Vrlo je važno da učenici spoznaju pozitivne i negativne strane korištenja digitalne tehnologije te razumiju kako ona utječe na osobni i društveni razvoj ljudi, njihovo zdravlje i okoliš.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
--uniri-pr-drustv-19-19 - Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena učenika rane školske dobi i digitalne tehnologije (PROVIDIT) (Anđić, Dunja) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka
Profili:
Jasminka Mezak
(autor)