Pregled bibliografske jedinice broj: 1119497
Važnost i vrste istraživanja u provođenju kurikulumskih reformi na nacionalnoj razini
Važnost i vrste istraživanja u provođenju kurikulumskih reformi na nacionalnoj razini // Zbornik radova. XXVI naučna konferencija „Pedagoška istraživanja i školska praksa“. Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika / Džinović, Vladimir ; Nikitović, Tijana (ur.).
Beograd: Institut za pedagoška istraživanja Beograd ; Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, 2021. str. 97-100 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1119497 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost i vrste istraživanja u provođenju
kurikulumskih reformi na nacionalnoj razini
(The importance and research types of
implementation curriculum reforms at the
national level)
Autori
Koludrović, Morana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova. XXVI naučna konferencija „Pedagoška istraživanja i školska praksa“. Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika
/ Džinović, Vladimir ; Nikitović, Tijana - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja Beograd ; Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, 2021, 97-100
ISBN
978-86-7447-154-8
Skup
26. naučna konferencija "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 12.03.2021. - 13.03.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
kurikulum, reforma, kurikulumski ciklus, kvalitativna istraživanja, kvantitativna istraživanja
(curriculum ; school reform ; qualitative research ; quantitative research)
Sažetak
Kurikulumske reforme odraz su i potreba gospodarskih, društvenih, kulturnih, vrijednosnih, odgojno – obrazovnih i drugih težnji određenog društva, odnosno vremena. Nastaju kao rezultat krize obrazovanja u razdoblju kada odgojno – obrazovnih sustavi nisu u mogućnosti pratiti, ali i predvoditi promjene koje se događaju u društvu (Vrcelj, 2000). Da bi reforme bile uspješne, potrebno je na temelju rezultata istraživanja utvrđivati koje su promjene prioritetne i kojim ih tempom treba provoditi, koji pristup izrade kurikuluma će se koristiti i zašto, koje su glavne zapreke i kakvi su resursi potrebni za uspješno provođenje kurikulumske reforme. Za uspješnost same kurikulumske reforme nužno je pridržavati se metodologije izrade kurikuluma utemeljene na kurikulumskom ciklusu. Kurikulumski ciklus, kao temelj metodologije izrade kurikuluma uključuje nekoliko glavnih faza. Prva faza je analiza potreba (Krajnc, 1989 ; Koludrović, 2018 ; Tablin, Pannetie i Stolz, 2019), odnosno planiranje kurikuluma (El Sawi, 1996), a podrazumijeva provođenje istraživanja kojima će se utvrditi potrebe i koraci koji su nužni za izradu kurikuluma. Analiza potreba je temelj za planiranje i izradu kurikuluma kao sljedeću fazu izrade kurikuluma, nakon koje slijedi implementacija kurikuluma. Posljednju fazu čini evaluacija kurikuluma kojom se provjerava učinkovitost same reforme (Krajnc, 1989 ; El Sawi, 1996 ; Koludrović, 2018 ; Tablin, Pannetie i Stolz, 2019). Za uspješnost kurikulumske reforme svaka od navedenih faza zahtijeva istraživanja kako bi se ispitala učinkovitost istih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija