Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1119497

Važnost i vrste istraživanja u provođenju kurikulumskih reformi na nacionalnoj razini


Koludrović, Morana
Važnost i vrste istraživanja u provođenju kurikulumskih reformi na nacionalnoj razini // Zbornik radova. XXVI naučna konferencija „Pedagoška istraživanja i školska praksa“. Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika / Džinović, Vladimir ; Nikitović, Tijana (ur.).
Beograd: Institut za pedagoška istraživanja Beograd ; Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, 2021. str. 97-100 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1119497 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Važnost i vrste istraživanja u provođenju kurikulumskih reformi na nacionalnoj razini
(The importance and research types of implementation curriculum reforms at the national level)

Autori
Koludrović, Morana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova. XXVI naučna konferencija „Pedagoška istraživanja i školska praksa“. Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika / Džinović, Vladimir ; Nikitović, Tijana - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja Beograd ; Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, 2021, 97-100

ISBN
978-86-7447-154-8

Skup
26. naučna konferencija "Pedagoška istraživanja i školska praksa"

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 12.03.2021. - 13.03.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
kurikulum, reforma, kurikulumski ciklus, kvalitativna istraživanja, kvantitativna istraživanja
(curriculum ; school reform ; qualitative research ; quantitative research)

Sažetak
Kurikulumske reforme odraz su i potreba gospodarskih, društvenih, kulturnih, vrijednosnih, odgojno – obrazovnih i drugih težnji određenog društva, odnosno vremena. Nastaju kao rezultat krize obrazovanja u razdoblju kada odgojno – obrazovnih sustavi nisu u mogućnosti pratiti, ali i predvoditi promjene koje se događaju u društvu (Vrcelj, 2000). Da bi reforme bile uspješne, potrebno je na temelju rezultata istraživanja utvrđivati koje su promjene prioritetne i kojim ih tempom treba provoditi, koji pristup izrade kurikuluma će se koristiti i zašto, koje su glavne zapreke i kakvi su resursi potrebni za uspješno provođenje kurikulumske reforme. Za uspješnost same kurikulumske reforme nužno je pridržavati se metodologije izrade kurikuluma utemeljene na kurikulumskom ciklusu. Kurikulumski ciklus, kao temelj metodologije izrade kurikuluma uključuje nekoliko glavnih faza. Prva faza je analiza potreba (Krajnc, 1989 ; Koludrović, 2018 ; Tablin, Pannetie i Stolz, 2019), odnosno planiranje kurikuluma (El Sawi, 1996), a podrazumijeva provođenje istraživanja kojima će se utvrditi potrebe i koraci koji su nužni za izradu kurikuluma. Analiza potreba je temelj za planiranje i izradu kurikuluma kao sljedeću fazu izrade kurikuluma, nakon koje slijedi implementacija kurikuluma. Posljednju fazu čini evaluacija kurikuluma kojom se provjerava učinkovitost same reforme (Krajnc, 1989 ; El Sawi, 1996 ; Koludrović, 2018 ; Tablin, Pannetie i Stolz, 2019). Za uspješnost kurikulumske reforme svaka od navedenih faza zahtijeva istraživanja kako bi se ispitala učinkovitost istih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Morana Koludrović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.ipisr.org.rs

Citiraj ovu publikaciju:

Koludrović, Morana
Važnost i vrste istraživanja u provođenju kurikulumskih reformi na nacionalnoj razini // Zbornik radova. XXVI naučna konferencija „Pedagoška istraživanja i školska praksa“. Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika / Džinović, Vladimir ; Nikitović, Tijana (ur.).
Beograd: Institut za pedagoška istraživanja Beograd ; Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, 2021. str. 97-100 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Koludrović, M. (2021) Važnost i vrste istraživanja u provođenju kurikulumskih reformi na nacionalnoj razini. U: Džinović, V. & Nikitović, T. (ur.)Zbornik radova. XXVI naučna konferencija „Pedagoška istraživanja i školska praksa“. Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika.
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana}, year = {2021}, pages = {97-100}, keywords = {kurikulum, reforma, kurikulumski ciklus, kvalitativna istra\v{z}ivanja, kvantitativna istra\v{z}ivanja}, isbn = {978-86-7447-154-8}, title = {Va\v{z}nost i vrste istra\v{z}ivanja u provo\djenju kurikulumskih reformi na nacionalnoj razini}, keyword = {kurikulum, reforma, kurikulumski ciklus, kvalitativna istra\v{z}ivanja, kvantitativna istra\v{z}ivanja}, publisher = {Institut za pedago\v{s}ka istra\v{z}ivanja Beograd ; Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana}, year = {2021}, pages = {97-100}, keywords = {curriculum, school reform, qualitative research, quantitative research}, isbn = {978-86-7447-154-8}, title = {The importance and research types of implementation curriculum reforms at the national level}, keyword = {curriculum, school reform, qualitative research, quantitative research}, publisher = {Institut za pedago\v{s}ka istra\v{z}ivanja Beograd ; Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font