Pregled bibliografske jedinice broj: 1118191
Obiteljsko čitalačko okruženje i jezične vještine u ranoj adolescenciji
Obiteljsko čitalačko okruženje i jezične vještine u ranoj adolescenciji, 2020., diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 1118191 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obiteljsko čitalačko okruženje i jezične vještine u ranoj adolescenciji
(Home literacy environment and language skills in early adolescence)
Autori
Goldstein, Tesa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2020
Stranica
40
Mentor
Keresteš, Gordana
Ključne riječi
obiteljsko čitalačko okruženje ; poznavanje gramatike ; poznavanje značenja riječi ; rana adolescencija
(home literacy environment ; grammar ; vocabulary ; early adolescence)
Sažetak
Cilj ovog rada je ispitati doprinose varijabli obiteljskog čitalačkog okruženja rezultatima u testovima poznavanja gramatike i značenja riječi djece u ranoj adolescenciji. Varijable obiteljskog čitalačkog okruženja uključivale su obrazovanje roditelja, broj knjiga u kućanstvu, roditeljske stavove prema čitanju i roditeljske navike čitanja. Istraživanje je provedeno na temelju podataka prikupljenih u okviru projekta Ljetne psihologijske škole 2017., izbornog predmeta na diplomskom studiju psihologije Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. U istraživanju su sudjelovali učenici četvrtih, petih, šestih i sedmih razreda iz sedam zagrebačkih osnovnih škola (N=811, 51.4% djevojčica). Za potrebe ovog rada u analize su uzeti rezultati u dva testa jezičnih vještina (poznavanja gramatike i poznavanja značenja riječi) i dva upitnika (upitnici o obiteljskom čitalačkom okruženju i demografskim podacima) koje su sva djeca ispunjavala istim redoslijedom. Dobiveni rezultati ukazali su na statistički značajne samostalne doprinose varijabli obrazovanja roditelja, broja knjiga u kućanstvu te roditeljskih stavova prema čitanju objašnjenju varijance rezultata na testovima poznavanja gramatike i značenja riječi. Sve prediktorske varijable bile su pozitivno povezane s rezultatima u oba testa. Roditeljske navike čitanja nisu se pokazale statistički značajnim prediktorom jezičnih vještina. Nalazi ovog istraživanja upućuju na važnost roditeljske uloge i obiteljskog čitalačkog okruženja za razvoj djetetovih jezičnih vještina. Buduća bi se istraživanja trebala usmjeriti na detaljniju i kompleksniju razradu koncepta obiteljskog čitalačkog okruženja te metodološki snažnije nacrte istraživanja njegova doprinosa jezičnim vještinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija