Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1118191

Obiteljsko čitalačko okruženje i jezične vještine u ranoj adolescenciji


Goldstein, Tesa
Obiteljsko čitalačko okruženje i jezične vještine u ranoj adolescenciji, 2020., diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb


CROSBI ID: 1118191 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obiteljsko čitalačko okruženje i jezične vještine u ranoj adolescenciji
(Home literacy environment and language skills in early adolescence)

Autori
Goldstein, Tesa

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb

Mjesto
Zagreb

Datum
28.09

Godina
2020

Stranica
40

Mentor
Keresteš, Gordana

Ključne riječi
obiteljsko čitalačko okruženje ; poznavanje gramatike ; poznavanje značenja riječi ; rana adolescencija
(home literacy environment ; grammar ; vocabulary ; early adolescence)

Sažetak
Cilj ovog rada je ispitati doprinose varijabli obiteljskog čitalačkog okruženja rezultatima u testovima poznavanja gramatike i značenja riječi djece u ranoj adolescenciji. Varijable obiteljskog čitalačkog okruženja uključivale su obrazovanje roditelja, broj knjiga u kućanstvu, roditeljske stavove prema čitanju i roditeljske navike čitanja. Istraživanje je provedeno na temelju podataka prikupljenih u okviru projekta Ljetne psihologijske škole 2017., izbornog predmeta na diplomskom studiju psihologije Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. U istraživanju su sudjelovali učenici četvrtih, petih, šestih i sedmih razreda iz sedam zagrebačkih osnovnih škola (N=811, 51.4% djevojčica). Za potrebe ovog rada u analize su uzeti rezultati u dva testa jezičnih vještina (poznavanja gramatike i poznavanja značenja riječi) i dva upitnika (upitnici o obiteljskom čitalačkom okruženju i demografskim podacima) koje su sva djeca ispunjavala istim redoslijedom. Dobiveni rezultati ukazali su na statistički značajne samostalne doprinose varijabli obrazovanja roditelja, broja knjiga u kućanstvu te roditeljskih stavova prema čitanju objašnjenju varijance rezultata na testovima poznavanja gramatike i značenja riječi. Sve prediktorske varijable bile su pozitivno povezane s rezultatima u oba testa. Roditeljske navike čitanja nisu se pokazale statistički značajnim prediktorom jezičnih vještina. Nalazi ovog istraživanja upućuju na važnost roditeljske uloge i obiteljskog čitalačkog okruženja za razvoj djetetovih jezičnih vještina. Buduća bi se istraživanja trebala usmjeriti na detaljniju i kompleksniju razradu koncepta obiteljskog čitalačkog okruženja te metodološki snažnije nacrte istraživanja njegova doprinosa jezičnim vještinama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Keresteš (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Goldstein, Tesa
Obiteljsko čitalačko okruženje i jezične vještine u ranoj adolescenciji, 2020., diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb
Goldstein, T. (2020) 'Obiteljsko čitalačko okruženje i jezične vještine u ranoj adolescenciji', diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Goldstein, Tesa}, year = {2020}, pages = {40}, keywords = {obiteljsko \v{c}itala\v{c}ko okru\v{z}enje, poznavanje gramatike, poznavanje zna\v{c}enja rije\v{c}i, rana adolescencija}, title = {Obiteljsko \v{c}itala\v{c}ko okru\v{z}enje i jezi\v{c}ne vje\v{s}tine u ranoj adolescenciji}, keyword = {obiteljsko \v{c}itala\v{c}ko okru\v{z}enje, poznavanje gramatike, poznavanje zna\v{c}enja rije\v{c}i, rana adolescencija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Goldstein, Tesa}, year = {2020}, pages = {40}, keywords = {home literacy environment, grammar, vocabulary, early adolescence}, title = {Home literacy environment and language skills in early adolescence}, keyword = {home literacy environment, grammar, vocabulary, early adolescence}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font