Pregled bibliografske jedinice broj: 1118114
Kojim redoslijedom poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika?
Kojim redoslijedom poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika? // Šesti međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik – VI. HIDIS
Zagreb, Hrvatska, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1118114 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kojim redoslijedom poučavati glagolsku
prefiksaciju
u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika?
(In which order to teach verbal prefixation in
Croatian as a second language?)
Autori
Udier, Sanda Lucija ; Matovac, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Šesti međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik – VI. HIDIS
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.12.2016. - 17.12.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glagolska prefiksacija, redoslijed poučavanja, hrvatski kao ini
(verbal prefixation, order of teaching, Croatian s L2)
Sažetak
U istraživanjima poučavanja hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ-a) sve se više pozornosti pridaje poučavanju glagolske prefiksacije (Udier, Mikelić Preradović i Boras 2016, Matovac i Udier 2016a, Matovac i Udier 2016b) te se nastoji pronaći način poučavanja koji bi omogućio učenicima da budu samostalni i produktivni u proizvodnji prefigiranih glagola te da znaju koji se glagol može kombinirati s kojim glagolskim prefiksom. Da bi to bilo moguće, učenici HIJ-a trebaju shvatiti kako glagolska prefiksacija funkcionira te koji koncepti stoje iza pojedinih glagolskih prefikasa, kao i da je za mogućnost kombiniranja prefiksa i glagola presudna njihova semantička kompatibilnost. Posljedično se postavlja pitanje o tome kojim redom treba poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi HIJ- a. Da bi se utvrdilo kojim redom treba poučavati glagolsku prefiksaciju, potrebno je istražiti što sve utječe na semantičku prozirnost prefigiranoga glagola kako bi se moglo osmisliti poučavanje koje bi počelo od primjera koji su formom i značenjem prozirniji od drugih. S tim će ciljem biti provedeno istraživanje kojim će se provjeriti hipoteza da su najprozirniji oni prefigirani glagoli koje slijedi prijedlog identičan glagolskom prefiksu. Također će se istražiti jesu li prefigirani glagoli koje slijedi značenjem srodan, ali nehomofon prijedlog prozirniji od prefigiranih glagola koje ne slijedi prijedlog. Istraživanje će biti provedeno kvantitativnom metodom na učenicima HIJ-a (N=30) na razini jezične kompetencije B2, heterogenima po prvim jezicima i drugim jezicima kojima su ovladali. Iz rezultata istraživanja izvest će se zaključci o tome kojim redom treba poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi HIJ-a.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb