Pregled bibliografske jedinice broj: 1118099
Analiza razumljivosti teksta udžbenika nastavnog predmeta Prirode i društva za 1. razred osnovne škole u Republici Turskoj
Analiza razumljivosti teksta udžbenika nastavnog predmeta Prirode i društva za 1. razred osnovne škole u Republici Turskoj, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski falultet, Zagreb
CROSBI ID: 1118099 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza razumljivosti teksta udžbenika
nastavnog predmeta Prirode i društva za 1.
razred osnovne škole u Republici Turskoj
(Analysis of textual Intelligibility in Nature
and Science Textbooks for 1st grade of Primary
School in the Republic of Turkey)
Autori
Ajla Čustović
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski falultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.06
Godina
2019
Stranica
103
Mentor
Marta Andrić ; Ivan Markić
Ključne riječi
udžbenik, Turska, analiza, Langerova metoda analize, razumljivost teksta
(textbook, Turkey, analysis, Langer’s method of analysis, text intelligibility)
Sažetak
Udžbenici su najstarija sredstva za učenje. Mnoge generacije ljudi koristile su različite udžbenike za učenje. Osim što udžbenici koriste učenicima, koriste i profesorima u pripremi gradiva koje predaju. Udžbenici u cijelome svijetu vrlo su slični, a analizira ih se s ciljem poboljšavanja istih. Predmet ovog rada je analiza udžbenika Prirode i društva za prvi razred osnovne škole koji se koriste u Turskoj. Pri analizi udžbenika analizirana je razumljivost teksta prema Langerovoj metodi. Prema navedenoj metodi razumljivost teksta se analizira skroz 4 parametra: jednostavnost, raščlanjenost, kratkoća, odnosno jezgrovitost teksta i poticajne dodatke. Rezultati provedenog istraživanja ukazuju na kvalitetu razumljivosti teksta u udžbenicima Prirode i društva u Republici Turskoj. Istraživanjem se došlo do rezultata da su kategorije jezgrovitosti i poticajnih dodataka najbliže optimumu, dok bi se trebalo dodatno poraditi na kategorijama jednostavnosti i raščlanjenosti u procjenjivanim udžbenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb