Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1118099

Analiza razumljivosti teksta udžbenika nastavnog predmeta Prirode i društva za 1. razred osnovne škole u Republici Turskoj


Ajla Čustović
Analiza razumljivosti teksta udžbenika nastavnog predmeta Prirode i društva za 1. razred osnovne škole u Republici Turskoj, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski falultet, Zagreb


CROSBI ID: 1118099 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza razumljivosti teksta udžbenika nastavnog predmeta Prirode i društva za 1. razred osnovne škole u Republici Turskoj
(Analysis of textual Intelligibility in Nature and Science Textbooks for 1st grade of Primary School in the Republic of Turkey)

Autori
Ajla Čustović

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski falultet

Mjesto
Zagreb

Datum
20.06

Godina
2019

Stranica
103

Mentor
Marta Andrić ; Ivan Markić

Ključne riječi
udžbenik, Turska, analiza, Langerova metoda analize, razumljivost teksta
(textbook, Turkey, analysis, Langer’s method of analysis, text intelligibility)

Sažetak
Udžbenici su najstarija sredstva za učenje. Mnoge generacije ljudi koristile su različite udžbenike za učenje. Osim što udžbenici koriste učenicima, koriste i profesorima u pripremi gradiva koje predaju. Udžbenici u cijelome svijetu vrlo su slični, a analizira ih se s ciljem poboljšavanja istih. Predmet ovog rada je analiza udžbenika Prirode i društva za prvi razred osnovne škole koji se koriste u Turskoj. Pri analizi udžbenika analizirana je razumljivost teksta prema Langerovoj metodi. Prema navedenoj metodi razumljivost teksta se analizira skroz 4 parametra: jednostavnost, raščlanjenost, kratkoća, odnosno jezgrovitost teksta i poticajne dodatke. Rezultati provedenog istraživanja ukazuju na kvalitetu razumljivosti teksta u udžbenicima Prirode i društva u Republici Turskoj. Istraživanjem se došlo do rezultata da su kategorije jezgrovitosti i poticajnih dodataka najbliže optimumu, dok bi se trebalo dodatno poraditi na kategorijama jednostavnosti i raščlanjenosti u procjenjivanim udžbenicima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marta Andrić (mentor)

Avatar Url Ivan Markić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.ffzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Ajla Čustović
Analiza razumljivosti teksta udžbenika nastavnog predmeta Prirode i društva za 1. razred osnovne škole u Republici Turskoj, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski falultet, Zagreb
Ajla Čustović (2019) 'Analiza razumljivosti teksta udžbenika nastavnog predmeta Prirode i društva za 1. razred osnovne škole u Republici Turskoj', diplomski rad, diplomski, Filozofski falultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, year = {2019}, pages = {103}, keywords = {ud\v{z}benik, Turska, analiza, Langerova metoda analize, razumljivost teksta}, title = {Analiza razumljivosti teksta ud\v{z}benika nastavnog predmeta Prirode i dru\v{s}tva za 1. razred osnovne \v{s}kole u Republici Turskoj}, keyword = {ud\v{z}benik, Turska, analiza, Langerova metoda analize, razumljivost teksta}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2019}, pages = {103}, keywords = {textbook, Turkey, analysis, Langer’s method of analysis, text intelligibility}, title = {Analysis of textual Intelligibility in Nature and Science Textbooks for 1st grade of Primary School in the Republic of Turkey}, keyword = {textbook, Turkey, analysis, Langer’s method of analysis, text intelligibility}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font