Pregled bibliografske jedinice broj: 1117984
Razvijanje pragmatičke kompetencije u nastavi hrvatskog kao inog jezika
Razvijanje pragmatičke kompetencije u nastavi hrvatskog kao inog jezika // 9. savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika
Zagreb, Hrvatska, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1117984 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvijanje pragmatičke kompetencije u nastavi
hrvatskog kao inog jezika
(Development of Pragmalinguistic Competence in the
Croatian as L2 teaching)
Autori
Udier, Sanda Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
9. savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 08.07.2016. - 09.07.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pragmatička kompetencija, hrvatski ako ini jezik, poučavanje hrvatskog kao inoga jezika
(pragmalinguistic competence, Croatian as L2, teaching CL2)
Sažetak
Istraživanja su pokazala da razvijena gramatička kompetencija ne podrazumijeva proporcionalno razvijen stupanj pragmatičke kompetencije. Čak i učenici s visokim gramatičkim (i drugim organizacijskim) kompetencijama pokazuju vrlo različit raspon pragmatičke kompetencije, od visoke do niske razine.Pragmatička je kompetencija obično bolje razvijena u situaciji drugoga jezika nego u situaciji stranoga jezika. Kakva je situacija s nasljednim govornicima, koliko znam, nije istraženo i utvrđeno. Kad učenici usvajaju ini jezik u zemlji gdje se on govori, pragmatička je kompetencija od najveće važnosti jer je učenici uvježbavaju u svakodnevnim situacijama i mogu biti negativno percipirani ako nije dobro razvijena. U izlaganju je riječ o načinima razvijanja pragmalignvističke kompetencije u nastavi HIJ-a.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija