Pregled bibliografske jedinice broj: 1117964
Kultura kao sadržaj u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika
Kultura kao sadržaj u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika // Drugi znanstveno-stručni skup Hrvatskoga društa sveučilišnih lektora
Zagreb, Hrvatska, 2021. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1117964 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura kao sadržaj u nastavi hrvatskoga kao inoga
jezika
(Culture as a CL2 teaching content)
Autori
Udier, Sanda Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Drugi znanstveno-stručni skup Hrvatskoga društa sveučilišnih lektora
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.02.2021. - 26.02.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
hrvatski kao drugi i strani jezik, međukulturna kompetencija, heterogene skupine učenika,
(Croatian as a second and foreign language, intercultural competence, heterogeneous groups of students)
Sažetak
Poučavatelji hrvatskoga kao inoga jezika, kao i njihovi učenici, vjerojatno bi se u velikom broju složili s tvrdnjom kako je u nastavu hrvatskoga kao inoga jezika važno integrirati sadržaje hrvatske kulture, međutim može se pretpostaviti da bi se njihova mišljenja razilazila kad bi trebalo definirati koje kulturne sadržaje treba poučavati u jezičnoj nastavi i na kakav način. Te je razlike potrebno istražiti kako bi poučavatelji imali podatke o afinitetima, interesima i potrebama svojih učenika kako bi tim potrebama mogli prilagoditi nastavne sadržaje i način poučavanja. U izlaganju će biti izneseni rezultati anketnoga istraživanja o poželjnosti različitih sadržaja hrvatske kulture koji se mogu poučavati u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 161 polaznika semestralne nastave hrvatskoga jezika na Croaticumu – Centru za hrvatski kao drugi i strani jezik u akademskoj godini 2019./2020. (riječ je o ispitanicima na razinama poznavanja HIJ-a od A2 do C1 različitih prvih jezika i iz različitih zemalja), kao i na uzorku od 30 lektora hrvatskoga kao inoga jezika koji rade na lektoratima u Hrvatskoj i inozemstvu. Rezultati su obrađeni kvantitativnom metodom, a njihova usporedba pokazat će stavove učenika i poučavatelja o poželjnosti različitih sadržaja hrvatske kulture u jezičnoj nastavi. Pokazat će se koje sadržaje hrvatske kulture smatraju važnima te žele učiti učenici hrvatskoga kao inoga jezika, kao i koje sadržaje hrvatske kulture smatraju važnima i žele poučavati lektori hrvatskoga kao inoga jezika. Rezultati istraživanjima omogućit će lektorima hrvatskoga kao inoga jezika: 1) steći uvid u stavove svojih učenika i kolega te će ih usporediti sa svojim stavovima i 2) prilagoditi nastavne sadržaje hrvatske kulture potrebama i interesima svojih učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija