Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1116139

Opismenjavanje na latinici – kontrastivni pristup poučavanju djelatnosti pisanja u ranjivoj skupini učenika


Cvitanušić, Jelena
Opismenjavanje na latinici – kontrastivni pristup poučavanju djelatnosti pisanja u ranjivoj skupini učenika // KONTRASTIVNI PRISTUP U P(R)OUČAVANJU JEZIKA I KULTURE - Znanstveno-stručni skup Hrvatskog društva sveučilišnih lektora
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)


CROSBI ID: 1116139 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Opismenjavanje na latinici – kontrastivni pristup poučavanju djelatnosti pisanja u ranjivoj skupini učenika
(Teaching literacy – contrastive approach to teaching writing in vulnerable group of adult students)

Autori
Cvitanušić, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo

Skup
KONTRASTIVNI PRISTUP U P(R)OUČAVANJU JEZIKA I KULTURE - Znanstveno-stručni skup Hrvatskog društva sveučilišnih lektora

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.02.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
hrvatski jezik za azilante i tražitelje azila, opismenjavanje, odrasli učenici, kontrastivno poučavanje
(Croatian for refugees and asylum seekers, teaching literacy, adult learners, contrastive approach)

Sažetak
Od zimskoga semestra ak. godine 2018/2019. na Odsjeku za kroatistiku izvodi se kolegij Hrvatski kao ini jezik i društveno korisno učenje (HIJ i DKU). U okviru kolegija studenti kroatistike izvode projektnu nastavu na kojoj skupinu od 12 polaznika, azilanata i tražitelja azila, poučavaju pisanju latiničnoga pisma. Riječ je o polaznicima koji se prema četverodijelnoj podjeli tipova pismenosti (Savage 1993) mogu svrstati u dvije skupine: semi-literate (polaznici koji imaju nisku ili nižu razinu formalnog obrazovanje te su, u skladu s tim, sposobni čitati i pisati na vlastitom jeziku) te polaznici koji su pismeni na ne-latiničnom pismu. Upravo je ovladavanje djelatnošću pisanja i čitanja na latinici prvi i najvažniji korak koji će ovoj osjetljivoj skupini polaznika omogućiti uključivanje na tečajeve hrvatskoga jezika, što je prema hrvatskom Zakonu o međunarodnoj i privremenoj zaštiti njihova dužnost te osnovni uvjet integracije u hrvatsko društvo. U izlaganju će biti riječi o izazovima s kojima su se studenti kroatistike susreli u poučavanju tj. opismenjavanju skupine govornika kojima je zajedničko nepoznavanje latiničnoga pisma, a koji dolaze iz ugroženih područja Afganistana, Eritreje, Iraka i Sirije. Budući da su im prvi jezici arapski, perzijski, različite inačice kurdskoga te tigrinjski (jezik etiopske podskupine jugozapadnih semitskih jezika koji se piše etiopskim pismom) i uglavnom se služe arapskim pismom, govorit će se o kontrastivnom pristupu poučavanju, tj. o usporedbi različitih sustava pisanja (latiničnog alfabetskog te arapskog abdžadskog) te na koji su se način njihove razlike i sličnosti koristile u poučavanju pisanja na latinici. S obzirom na to da je opismenjavanje odraslih polaznika dosad potpuno neistraženo područje HIJ-a, može se zaključiti da iskustva opisana u ovom izlaganju u znanstvenom i stručnom smislu mogu biti značajna za razvoj tog područja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelena Cvitanušić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Cvitanušić, Jelena
Opismenjavanje na latinici – kontrastivni pristup poučavanju djelatnosti pisanja u ranjivoj skupini učenika // KONTRASTIVNI PRISTUP U P(R)OUČAVANJU JEZIKA I KULTURE - Znanstveno-stručni skup Hrvatskog društva sveučilišnih lektora
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)
Cvitanušić, J. (2019) Opismenjavanje na latinici – kontrastivni pristup poučavanju djelatnosti pisanja u ranjivoj skupini učenika. U: KONTRASTIVNI PRISTUP U P(R)OUČAVANJU JEZIKA I KULTURE - Znanstveno-stručni skup Hrvatskog društva sveučilišnih lektora.
@article{article, author = {Cvitanu\v{s}i\'{c}, Jelena}, year = {2019}, keywords = {hrvatski jezik za azilante i tra\v{z}itelje azila, opismenjavanje, odrasli u\v{c}enici, kontrastivno pou\v{c}avanje}, title = {Opismenjavanje na latinici – kontrastivni pristup pou\v{c}avanju djelatnosti pisanja u ranjivoj skupini u\v{c}enika}, keyword = {hrvatski jezik za azilante i tra\v{z}itelje azila, opismenjavanje, odrasli u\v{c}enici, kontrastivno pou\v{c}avanje}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Cvitanu\v{s}i\'{c}, Jelena}, year = {2019}, keywords = {Croatian for refugees and asylum seekers, teaching literacy, adult learners, contrastive approach}, title = {Teaching literacy – contrastive approach to teaching writing in vulnerable group of adult students}, keyword = {Croatian for refugees and asylum seekers, teaching literacy, adult learners, contrastive approach}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font