Pregled bibliografske jedinice broj: 1115805
Čitateljske navike djece s obzirom na mjesto stanovanja i socioekonomski status
Čitateljske navike djece s obzirom na mjesto stanovanja i socioekonomski status, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1115805 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitateljske navike djece s obzirom na mjesto stanovanja i socioekonomski status
(Reading habits of children with respect to place of
residence and socioeconomic status)
Autori
Vrbatović, Antonia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
29.03
Godina
2019
Stranica
53
Mentor
Juric, Mate
Ključne riječi
mjesto stanovanja ; lektire ; čitanje ; navike
(place of residence ; reading ; habits)
Sažetak
Svrha istraživanja čitalačkih navika djece je determinirati faktore utjecaja na čitalačke navike i odnos djece prema čitanju općenito. Cilj rada je ukazati na čitalačke navike osnovnoškolaca te kroz analizu navika i preferencija te stavova ukazati na najznačajnije faktore u okolini djece poput stanovanja, socioekonomskog statusa te pohađanje vrtića. Čitanje je vještina koja se razvija od malih nogu upoznavanjem govora i slova. Učimo i obrazujemo se čitanjem, a čitalačka navika se razvija tijekom vremena pod utjecajem niza faktora od onih kontrolabilnih do nekontrolabilnih. Istraživanje čitalačkih navika provedeno je anketiranjem osnovnoškolaca te primjenom statističkih metoda u determiniranju faktora utjecaja na čitalačke navike. Istraživanjem navika, percepcija te ponašanja djece u osnovnoj školi, kada je u pitanju čitanje, ukazalo je na relativno nisku razinu učestalosti čitanja lektire i čitanja u slobodno vrijeme. Uzroke tome moguće je tražiti u smanjenju slobodnog vremena te tehnološkom napretku koji mnoge sadržaje čini dostupnijima te djeca teže do potrebnih informacija doći brže i uz manje truda ne uviđajući koristi od čitanja i samostalnog razvijanja razmišljanja tijekom čitanja. Osvrtom na rezultate istraživanja ; koji su determinirali faktore utjecaja na čitalačke navike kod djece, dan je doprinos razumijevanju ove problematike s mogućnošću razvoja novih modela i tehnika u metodama koje koristi obrazovni sustav te prezentacije obrazovnog programa u školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti