Pregled bibliografske jedinice broj: 1115737
Čitalačke navike djece u osnovnoj školi s obzirom na ponudu i dostupnost knjiga iz knjižnica
Čitalačke navike djece u osnovnoj školi s obzirom na ponudu i dostupnost knjiga iz knjižnica, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1115737 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitalačke navike djece u osnovnoj školi s obzirom na ponudu i dostupnost knjiga
iz knjižnica
(Reading habits of children in elementary school with regard to the
offer and avaliability of books from the library)
Autori
Lovrić, Jozo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
16.07
Godina
2019
Stranica
52
Mentor
Juric, Mate
Ključne riječi
dostupnost knjiga ; čitateljske navike ; školska knjižnica ; djeca
(book availability, reading habits ; school library ; children)
Sažetak
Doprinos knjižnica na razvoj navika čitanja kod djece ali i odraslih je značajan. Knjižnice ponudom i različitim aktivnostima mogu doprinijeti promjeni percepcije i stava prema čitanju. Upravo je utjecaj knjižnica na navike čitanja problematika rada. Cilj je bio istražiti da li i koliko knjižnice mogu doprinijeti razvoju i upravljanju navikama čitanja kod djece. Osim što knjižnice svojim aktivnostima doprinose promjeni navika čitanja i odnosa prema knjizi one doprinose i promjeni stavova, načina informiranja, komunikacije i odnosa prema različitim problemima kod djece i odraslih. Upravo je doprinos knjižnica istražen anketiranjem osnovnoškolaca o navikama čitanja i stavova te percepcija prema knjižnici. Istraživanje je provedeno na području grada Splita i okolice. Mogućnost utjecaja knjižnica odražava ulogu i snagu djelovanja knjižnica ne samo u doprinosu ostvarenju ciljeva obrazovnog sustava već i određene kulture i razine pismenosti društva u različitim područjima. Rezultati su ukazali na smanjenu naviku čitanja lektira ali i čitanja u slobodno vrijeme što je djelomice posljedica niske uključenosti u aktivnosti knjižnice i učlanjenosti. Na knjižnicama je da u suradnji s nadležnim institucijama te ostalim ustanovama ojačaju svoju ulogu i doprinos ostvarenju ciljeva ne samo vezanih uz čitanje i knjigu već i razvoja društva znanja. Programi koje trebaju razvijati jesu oni koji omogućuju interakciju i participaciju ali i komunikaciju korisnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti