Pregled bibliografske jedinice broj: 1115041
Učenički i nastavnički stavovi o lektiri u elektroničkome obliku i upućenost u portal elektire
Učenički i nastavnički stavovi o lektiri u elektroničkome obliku i upućenost u portal elektire, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1115041 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenički i nastavnički stavovi o lektiri u
elektroničkome obliku i upućenost u portal elektire
(Secondary-school teachers' and students views of e-books as required reading and their understanding of the eLektire Portal)
Autori
Belak, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.09
Godina
2018
Stranica
89
Mentor
Živković, Daniela
Ključne riječi
čitanje ; lektira ; elektronička knjiga ; motivacija ; srednjoškolci ; nastavnici
(reading ; required reading ; electronic book ; motivation ; secondary-school students ; teachers)
Sažetak
Tema su rada učenički i nastavnički stavovi o lektiri u elektroničkome obliku i upućenost u portal eLektire. U radu je razmotreno nekoliko ključnih problema. Prvi je izazov uvoĎenja informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovni proces, s osvrtom na najvaţnije projekte uvoĎenja informacijsko- komunikacijske tehnologije u nastavu i poticaja čitanja na novim medijima koji se trenutno provode, posebice projekt eŠkole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola čiji je nositelj CARNet. Drugi je problem predstavljanje promijenjene paradigme čitanja u 21. stoljeću i fenomena elektroničke knjige te tehnoloških, sadrţajnih i multimedijalnih mogućnosti koje ona nudi. Rad se osvrnuo i na dosad provedene projekte digitalizacije knjiţevnih djela u Republici Hrvatskoj, s posebnim naglaskom na portal eLektire čiji su sadrţaj i korisničko sučelje analizirani i vrednovani prema kriterijima navedenima u nedavno donesenom Prijedlogu kriterija i preporuka za izradu kvalitetnih elektira, dokumentu koji nudi smjernice za kvalitetno sadrţajno predstavljanje lektirnoga djela u elektroničkome okruţenju, a koje pridonose potrebama učenika i razvoju njihovih digitalnih kompetencija. Zadnji je ključni problem poloţaj lektire u suvremenoj nastavi Hrvatskoga jezika, u skladu sa sve lošijim čitateljskim navikama učenika te sve manjom motivacijom za čitanje. Glavni dio rada zauzima istraţivanje kojemu je cilj bio metodom ankete ispitati odnos nastavnika i učenika prema uvoĎenju informacijsko- komunikacijske tehnologije u nastavu, utvrditi stupanj njihove upućenosti u fenomen elektroničke knjige i rad portala eLektire, kao i ispitati njihovo mišljenje o trenutnoj situaciji u nastavi lektire i mogućim promjenama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Napomena
Interdisciplinarni diplomski rad.