Pregled bibliografske jedinice broj: 1114984
Uloga majčinih metaemocija u socijalnoj i emocionalnoj kompetenciji djece predškolske dobi
Uloga majčinih metaemocija u socijalnoj i emocionalnoj kompetenciji djece predškolske dobi, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1114984 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga majčinih metaemocija u socijalnoj i emocionalnoj kompetenciji djece predškolske dobi
(The Role of Mothers' Metaemotion in Socioemotional
Competence of Preschool Children)
Autori
Stulić, Ema
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.05
Godina
2019
Stranica
47
Mentor
Kuterovac Jagodić, Gordana
Ključne riječi
socijalna kompetencija ; emocionalna kompetencija ; metaemocije, emocionalno razumijevanje ; emocionalna ekspresivnost
(social competence ; emotional competence ; metaemotion ; emotional understanding ; emotional expressivity)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost metaemocija majki s emocionalnom i socijalnom kompetencijom njihove djece predškolske dobi. Uz to, željeli smo provjeriti postoje li razlike u metaemocijama majki s obzirom na spol njihova djeteta, postoje li spolne razlike u socijalnoj i emocionalnoj kompetenciji djece predškolske dobi, te koja je uloga spola u povezanosti majčinih metaemocija s emocionalnom i socijalnom kompetencijom njihove djece. U istraživanju je sudjelovalo 106 djece, od čega 49 dječaka i 57 djevojčica, njihove majke i odgajateljice. Za ispitivanje majčinih metaemocija korištena je prilagođena verzija Upitnika strukture roditeljskih metaemocija (Brajša-Žganec, 2002), a kao mjeru dječjeg emocionalnog prepoznavanja i razumijevanja koristili smo Intervju emocionalnog prepoznavanja i razumijevanja (Brajša-Žganec, 2003). Prilagođena verzija upitnika Iowa Scales of Emotional Expressivity (Humrichouse, 2010) bila je mjera dječje emocionalne ekspresivnosti, a Upitnik odnosa s drugima mjera socijalne kompetencije konstruirana u svrhu ovog istraživanja. Podatke su na posljednja dva instrumenta davale odgajateljice. Utvrđena je značajna pozitivna povezanost između dječje emocionalne ekspresivnosti i socijalne kompetencije, dok majčine metaemocije nisu bile povezane ni s emocionalnom niti sa socijalnom kompetencijom djece. Spomenuta povezanost nije se značajno razlikovala za dječake i djevojčice. Od rezultata na subskalama specifičnih emocija istaknula se povezanost pozitivne emocionalne ekspresivnosti sa socijalnom kompetencijom. Nadalje, utvrđena je spolna razlika u emocionalnoj ekspresivnosti, pri čemu su dječaci, suprotno pretpostavkama, procijenjeni emocionalno kompetentnijima od djevojčica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija