Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1114984

Uloga majčinih metaemocija u socijalnoj i emocionalnoj kompetenciji djece predškolske dobi


Stulić, Ema
Uloga majčinih metaemocija u socijalnoj i emocionalnoj kompetenciji djece predškolske dobi, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1114984 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga majčinih metaemocija u socijalnoj i emocionalnoj kompetenciji djece predškolske dobi
(The Role of Mothers' Metaemotion in Socioemotional Competence of Preschool Children)

Autori
Stulić, Ema

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
16.05

Godina
2019

Stranica
47

Mentor
Kuterovac Jagodić, Gordana

Ključne riječi
socijalna kompetencija ; emocionalna kompetencija ; metaemocije, emocionalno razumijevanje ; emocionalna ekspresivnost
(social competence ; emotional competence ; metaemotion ; emotional understanding ; emotional expressivity)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost metaemocija majki s emocionalnom i socijalnom kompetencijom njihove djece predškolske dobi. Uz to, željeli smo provjeriti postoje li razlike u metaemocijama majki s obzirom na spol njihova djeteta, postoje li spolne razlike u socijalnoj i emocionalnoj kompetenciji djece predškolske dobi, te koja je uloga spola u povezanosti majčinih metaemocija s emocionalnom i socijalnom kompetencijom njihove djece. U istraživanju je sudjelovalo 106 djece, od čega 49 dječaka i 57 djevojčica, njihove majke i odgajateljice. Za ispitivanje majčinih metaemocija korištena je prilagođena verzija Upitnika strukture roditeljskih metaemocija (Brajša-Žganec, 2002), a kao mjeru dječjeg emocionalnog prepoznavanja i razumijevanja koristili smo Intervju emocionalnog prepoznavanja i razumijevanja (Brajša-Žganec, 2003). Prilagođena verzija upitnika Iowa Scales of Emotional Expressivity (Humrichouse, 2010) bila je mjera dječje emocionalne ekspresivnosti, a Upitnik odnosa s drugima mjera socijalne kompetencije konstruirana u svrhu ovog istraživanja. Podatke su na posljednja dva instrumenta davale odgajateljice. Utvrđena je značajna pozitivna povezanost između dječje emocionalne ekspresivnosti i socijalne kompetencije, dok majčine metaemocije nisu bile povezane ni s emocionalnom niti sa socijalnom kompetencijom djece. Spomenuta povezanost nije se značajno razlikovala za dječake i djevojčice. Od rezultata na subskalama specifičnih emocija istaknula se povezanost pozitivne emocionalne ekspresivnosti sa socijalnom kompetencijom. Nadalje, utvrđena je spolna razlika u emocionalnoj ekspresivnosti, pri čemu su dječaci, suprotno pretpostavkama, procijenjeni emocionalno kompetentnijima od djevojčica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Kuterovac Jagodić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

darhiv.ffzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Stulić, Ema
Uloga majčinih metaemocija u socijalnoj i emocionalnoj kompetenciji djece predškolske dobi, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Stulić, E. (2019) 'Uloga majčinih metaemocija u socijalnoj i emocionalnoj kompetenciji djece predškolske dobi', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Stuli\'{c}, Ema}, year = {2019}, pages = {47}, keywords = {socijalna kompetencija, emocionalna kompetencija, metaemocije, emocionalno razumijevanje, emocionalna ekspresivnost}, title = {Uloga maj\v{c}inih metaemocija u socijalnoj i emocionalnoj kompetenciji djece pred\v{s}kolske dobi}, keyword = {socijalna kompetencija, emocionalna kompetencija, metaemocije, emocionalno razumijevanje, emocionalna ekspresivnost}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Stuli\'{c}, Ema}, year = {2019}, pages = {47}, keywords = {social competence, emotional competence, metaemotion, emotional understanding, emotional expressivity}, title = {The Role of Mothers' Metaemotion in Socioemotional Competence of Preschool Children}, keyword = {social competence, emotional competence, metaemotion, emotional understanding, emotional expressivity}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font