Pregled bibliografske jedinice broj: 1114976
SOCIJALIZACIJSKI ASPEKTI VRTIĆA HUMANISTIČKE I AGAZZI PROGRAMSKE KONCEPCIJE
SOCIJALIZACIJSKI ASPEKTI VRTIĆA HUMANISTIČKE I AGAZZI PROGRAMSKE KONCEPCIJE, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1114976 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
SOCIJALIZACIJSKI ASPEKTI VRTIĆA HUMANISTIČKE I
AGAZZI PROGRAMSKE KONCEPCIJE
(SOCIALIZATION IN KINDERGARTENS OF THE HUMANISTIC
AND AGAZZI PROGRAM ORIENTATION)
Autori
Kulko, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
12.05
Godina
2017
Stranica
35
Mentor
Kuterovac Jagodić Gordana
Ključne riječi
prosocijalno i agresivno ponašanje, roditeljske odgojne vrijednosti, socijalizacijski ciljevi odgojitelja, Agazzi metoda, humanistička metoda
(prosocial and aggressive behavior, parenting values, socialization goals, Agazzi method, humanistic method)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je usporediti socijalno ponašanje djece, roditeljske odgojne vrijednosti te socijalizacijske ciljeve odgojitelja u vrtićima Agazzi i humanističke programske koncepcije. U istraživanju je sudjelovalo 106 roditelja i 18 odgojiteljica. Skalom PROS/AG roditelji i odgojiteljice procjenjivali su socijalno ponašanje 106 djece od 3 do 7 godina. Korišten je i Upitnik roditeljskih odgojnih vrijednosti (ROV) te Upitnik profesionalnih socijalizacijskih ciljeva, preferiranih metoda poučavanja i motiviranja. Roditelji procjenjuju stariju djecu prosocijalnijom od mlađe djece, ali nisu nađene značajne razlike s obzirom na spol djece i vrtić koji pohađaju. Odgojitelji također stariju djecu procjenjuju prosocijalnijom, a djecu iz vrtića Agazzi koncepcije prosocijalnijom od one iz vrtića humanističke koncepcije, dok nije bilo razlike s obzirom na spol djece. Roditelji dječake procjenjuju agresivnijima od djevojčica te mlađu djecu agresivnijom od starije, dok nije bilo razlike s obzirom na vrtić. Odgojitelji također procjenjuju dječake agresivnijima, a djecu u vrtiću humanističke koncepcije agresivnijom u odnosu na onu u Agazzi vrtiću, dok s obzirom na dob djece nije bilo razlike. S obzirom na roditeljske odgojne vrijednosti, roditeljima iz oba vrtića najvažnije su tradicionalne vrijednosti i konformizam, zatim obrazovanje, neovisnost i sreća, a najmanje uspjeh i prestiž. Agazzi odgojiteljice više potiču usvajanje zajedništva u odnosima te normi i vrijednosti od odgojiteljica humanističkog vrtića, koje više potiču pripremu za formalno obrazovanje te razvoj motoričkih i senzornih sposobnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija