Pregled bibliografske jedinice broj: 1114665
Akademske i transverzalne vještine informacijskih stručnjaka ključne za formiranje profesionalnog identiteta i kompetentnosti
Akademske i transverzalne vještine informacijskih stručnjaka ključne za formiranje profesionalnog identiteta i kompetentnosti, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1114665 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Akademske i transverzalne vještine
informacijskih
stručnjaka ključne za formiranje profesionalnog
identiteta i kompetentnosti
(Academic and transversal skills of information
professionals crucial for the formation of
professional identity and competence)
Autori
Josić, Hana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2019
Stranica
44
Mentor
Mikelić Preradović, Nives
Ključne riječi
transverzalne vještine ; informacijski stručnjak ; profesionalni identitet ; poduzetništvo
(transversal skills ; information professional ; professional identity ; entrepreneurial skills)
Sažetak
Suočeno s ekonomskim, ekološkim i socijalnim izazovima, obrazovanje je danas u vrlo nezavidnom položaju. Da bi kao odrasli ostvarili svoj puni potencijal, studenti moraju razviti niz vještina poput rješavanja problema, kritičkog razmišljanja, komunikacije, timskog rada i samoupravljanja. Iako se tehničke i profesionalne vještine nude u sklopu nastavnih planova informacijskih znanosti i informatike u Hrvatskoj, poduzetničke se vještine još uvijek rijetko podučavaju, posebno na preddiplomskom studiju, iako studenti moraju razviti takve vještine i prije nego što počnu planirati svoju buduću karijeru. Također, iako studije o društveno korisnom učenju donose dokaze o poboljšanju studenata u rješavanju problema, kritičkom i kreativnom razmišljanju, komunikacijskim vještinama, timskom radu, interkulturalnoj kompetenciji, liderstvu i odlučivanju o karijeri (Carrington & Selva 2010, Harris, Jones & Coutts 2010, Milne, Gabb, & Leihy 2008, Prentice & Robinson 2010, Rochford, 2014), obrazovanje o društveno korisnom učenju još je premalo zastupljeno u akademskim kurikulima u Hrvatskoj (Mikelić Preradović i Mažeikienė, 2019). Prvi cilj ovog rada bio je istraživanje stavova studenata informacijskih znanosti i informatike prema stjecanju poduzetničkih vještina tijekom studija. Drugi cilj rada bio je utvrditi razinu i učestalost građanskog (društvenog) angažmana učenika. Uzorak je obuhvatio 211 studenata dodiplomskog i diplomskog studija informacijskih znanosti s Filozofskog fakulteta (Sveučilište u Zagrebu, Sveučilište u Osijeku i Sveučilište u Zadru), kao i studente informatike s Fakulteta organizacije i informatike (Sveučilište u Zagrebu) i Odjel za informatiku Sveučilišta u Rijeci. Prvi dio ankete ispitao je stavove studenata o važnosti stjecanja poduzetničkih vještina tijekom studija. Temelji se na konceptualnom modelu EntreComp (Bacigalupo i sur., 2016), gdje se poduzetništvo razgrađuje na 3 područja i 15 kompetencija koje predstavljaju poduzetničke vještine. Drugi dio ankete ispitao je iskustva učenika s građanskim angažmanom, volontiranjem i angažmanom u zajednici, dok je posljednji dio prikupio demografske podatke. Analiza odgovora otkrila je da studenti vide sljedeće poduzetničke vještine kao najvažnije za svladavanje: (a) kombiniranje znanja i resursa radi postizanja vrijednih učinaka, (b) razvijanje vizije za pretvaranje ideja u akciju, (c) odgovorno ponašanje, (d) otpornost na pritisak i privremeni neuspjeh, (e) maksimalno korištenje ograničenih resursa, (f) demonstriranje učinkovite komunikacije, uvjeravanja, pregovaranja i liderstva, (g) definiranje prioriteta i prilagođavanje nepredviđenim promjenama, (h) umrežavanje i (i) promišljanje i učenje iz 41 uspjeha i neuspjeha. Također je otkrilo da studentima nedostaju mogućnosti za društveno korisno učenje i angažman u zajednici za vrijeme studija. Konačno, rezultati pokazuju da većina studenata nikada nije imala priliku pohađati kolegij o društveno korisnom učenju i da ih više od dvije trećine nije volontiralo u posljednjih 12 mjeseci. Ovi će se rezultati koristiti za oblikovanje akademskog kolegija koji povezuje društveno korisno učenje i poduzetništvo te omogućuje studentima stjecanje vještina za koje smatraju da su relevantne za njihovu buduću karijeru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti