Pregled bibliografske jedinice broj: 1114482
Informacijske potrebe korisnika u knjižnicama na primjeru Narodne knjižnice i čitaonice Vlado Gotovac Sisak
Informacijske potrebe korisnika u knjižnicama na primjeru Narodne knjižnice i čitaonice Vlado Gotovac Sisak, 2018., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1114482 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijske potrebe korisnika u knjižnicama na
primjeru Narodne knjižnice i čitaonice Vlado
Gotovac Sisak
(Information needs in libraries: the example of the
Public Library and Reading Room Vlado Gotovac in
Sisak)
Autori
Bašić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.07
Godina
2018
Stranica
44
Mentor
Živković, Daniela
Ključne riječi
informacijske potrebe ; narodna knjižnica ; Sisak
(information needs ; public library ; Sisak)
Sažetak
Istraživanje provedeno u Narodnoj knjižnici i čitaonici Vlado Gotovac u Sisku, Odjelu za odrasle, pokazalo je da korisnici knjižnicu i dalje percipiraju u kontekstu njezine tradicionalne uloge, te najvažnijim izvorom informacija dostupnim u knjižnici smatraju tiskane knjige i pomoć od strane knjižničara. Pri tom korisnici najčešće u knjižnici traže općenite informacije, zatim informacije o osobnom razvoju i informacije koje su im potrebne za školovanje ili edukaciju. Posudbu građe i pomoć knjižničara korisnici primarno ocjenjuju kao odlične usluge knjižnice. Sve navedeno pokazuje da sisačka knjižnica u segmentu tradicionalnih informacijskih usluga zadovoljava potrebe svojih korisnika. S druge strane, istraživanje je pokazalo da korisnici u relativno malom broju prepoznaju važnost elektroničkih izvora informacija koji su im u knjižnici dostupni. Iako relativno velik broj ispitanika koristi online katalog knjižnice, niti jedan korisnik web stranicu knjižnice na kojoj se isti katalog nalazi ne smatra odličnom. U tom smislu, istraživanje pokazuje da bi sisačka knjižnica svoje buduće aktivnosti trebala usmjeriti na unaprjeđenje dijela svojih 37 usluga koje se odnose na web stranicu (njen izgled, sadržaj i funkcionalnost), te približavanje korisnicima zbirke elektroničkih izvora. Stoga bi prvi korak sisačke knjižnice prema knjižnici budućnosti nužno trebao obuhvaćati poboljšanje komunikacije s korisnicima korištenjem kako tradicionalnih komunikacijskih metoda (komunikacija knjižničara s korisnicima, koja je, kako su pokazali rezultati istraživanja, korisnicima važna), tako i mogućnosti koje u smislu komunikacije s korisnicima radi unaprjeđenja informacijskih usluga knjižnice nudi suvremena tehnologija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb