Pregled bibliografske jedinice broj: 1114329
Održiva moda: Utjecaj održivog poslovanja modnih marki na odluku potrošača pri kupnji odjevnih proizvoda
Održiva moda: Utjecaj održivog poslovanja modnih marki na odluku potrošača pri kupnji odjevnih proizvoda, 2021., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za ekonomiju, Varaždin
CROSBI ID: 1114329 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Održiva moda: Utjecaj održivog poslovanja
modnih marki na odluku potrošača pri kupnji
odjevnih proizvoda
(Sustainable fashion: The impact of fashion
brands' sustainable business on consumer
decisions when buying clothing)
Autori
Mandarić, Doroteja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za ekonomiju
Mjesto
Varaždin
Datum
04.03
Godina
2021
Stranica
74
Mentor
Hunjet, Anica
Ključne riječi
održiva moda ; ekološka moda ; održivo poslovanje ; osviještenost potrošača ; ponašanje potrošača ; održivo potrošačko ponašanje
(Sustainable fashion ; Ecological fashion ; Sustainable business ; Consumer awareness ; Consumer behaviour ; Sustainable Consumption Behavior)
Sažetak
Percepcija, stavovi i ponašanje potrošača prema održivosti i ekološkoj modi istraženi su upitnikom u kojem je sudjelovalo 263 ispitanika, a podaci su analizirani primarno pomoću deskriptivne statistike i korelacijske analize. Središte ovog istraživanja bili su stavovi potrošača prema održivom poslovanju modnih marki. Temeljem provedenog istraživanja utvrđene su razlike između percepcije vlastite informiranosti o održivoj modi među spolovima, gdje se žene smatraju više informiranima od muškaraca. Također, pokazalo se kako potrošači koji pridaju veću važnost održivosti poslovanja modnih marki, pokazuju veću zabrinutost za ekološke probleme te pokazuju pozitivan trend u odlučivanju o kupnji održivih odjevnih proizvoda. Utvrđeno je kako je odnos sudionika prema održivosti modnih marki pozitivan. Ipak, pri definiranju prioriteta kod kupovine odjeće, održivost modne marke ili proizvoda bio je na dnu poretka. To bi moglo značiti da se pozitivan stav ne odražava nužno na stvarno ponašanje potrošača u situacijama kupnje. Rezultati ove studije pružaju bolje razumijevanje različitih čimbenika koji mogu utjecati na ponašanje potrošača u vidu održivosti modnih marki i održivih modnih proizvoda, a time mogu olakšati provedbu relevantnih strategija u modnoj industriji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija