Pregled bibliografske jedinice broj: 1113441
Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj i primjena društveno-korisnog učenja na Filozofskom fakultetu
Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj i primjena društveno-korisnog učenja na Filozofskom fakultetu // Društveno korisno učenje na sveučilištima u Republici Hrvatskoj, Obrazovanje za okoliš i održivi razvoj / Carev, Ivana ; Radman, Margita, Medunić-Orlić Gabrijela ; Mihanović Zoran (ur.).
Split: Udruga za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce, 2020. str. 32-35 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1113441 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj i primjena
društveno-korisnog učenja na Filozofskom fakultetu
(Education for sustainable development and
application of service learning at the Faculty
of Philosophy)
Autori
Buzov, Ivanka ; Bulić, Mola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Društveno korisno učenje na sveučilištima u Republici Hrvatskoj, Obrazovanje za okoliš i održivi razvoj
/ Carev, Ivana ; Radman, Margita, Medunić-Orlić Gabrijela ; Mihanović Zoran - Split : Udruga za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce, 2020, 32-35
ISBN
978-953-7810-05-4
Skup
1. konferencija o društveno korisnom učenje na sveučilištima "Obrazovanje za okoliš i održivi razvoj u Hrvatskoj"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 29.11.2018. - 30.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
društveno korisno učenje ; nastava ; održivi razvoj ; priroda i društvo
(service learning ; teaching, sustainable development ; nature and society)
Sažetak
Suvremeno društvo, koje stavlja naglasak na razvoj niza kompetencija učenika, traži razvijene nove vještine, sposobnosti, vrijednosti i znanja učenika. Upravo stoga važno je imati kompetentne učitelje i nastavnike koji mogu razvijati kod učenika prirodoslovnu kompetenciju, koja uključuje razumijevanje promjena uzrokovanih ljudskom djelatnošću i odgovornost pojedinca kao građanina, te socijalnu i građansku kompetenciju kroz razvoj inicijativnosti i poduzetnosti. Jednako je bitno u nastavnoj praksi ostvarivanje i međupredmetnih tema Zdravlje, sigurnost i zaštita okoliša te Građanski odgoj i obrazovanje koje najviše implementiraju odgoj i obrazovanje za održivi razvoj. Također, Nastavni plan i program za osnovnu školu ističe obrazovanje za okoliš i održivi razvitak kao integrativni odgojno- obrazovni sadržaj. U osnovnim i srednjim školama Republike Hrvatske sadržaji odgoja i obrazovanja za održivi razvoj ostvaruju se osim u redovnoj nastavi i u izvannastavnim aktivnostima te kao izborna, fakultativna ili dodatna nastava. U Agenciji za odgoj i obrazovanje su tijekom posljednjih deset godina razvijeni brojni moduli i projekti konkretne primjene građanskog odgoja koji se temelje na interaktivnim metodama učenja i povezivanja škole i lokalne zajednice te je važna i potrebna implementacija društveno korisnoga učenja u nastavnu praksu. Kako se na Filozofskom fakultetu, na Odsjeku za učiteljski studij, školuju budući magistri primarnog obrazovanja provedeno istraživanje usmjereno je utvrđivanju postojanja tema odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u nastavi prirode i društva u prvom obrazovnom ciklusu. U radu je prikazan i presjek provedbe nastave o društveno korisnom učenju na Odsjeku za sociologiju u okviru kolegija Sociologija obrazovanja i Ekosustavi i društvo, koja je podrazumijevala i poseban angažman prijavljenih studenata da u okviru seminarske nastave sudjeluju u provedbi projekta „Studenti uče o građanskom angažmanu – društveno korisno učenje o zaštiti prirode i okoliša“ te o tome informiraju ostale studente izlaganjem seminarskih radova. Prikazana je također i primjena društveno korisnog učenja tijekom suradnje studenata izbornog kolegija Djelatnosti u razvoju ekološke osjetljivosti djece s Udrugom za sindrom Down-21 Split, Odsjeka za učiteljski studij. Budućim i sadašnjim učiteljima te sociolozima rezultati istraživanja mogu biti poticaj za primjenu društveno korisnog učenja u nastavi općenito pa tako i u nastavi prirode i društva, odnosno u pristupima analizi društvenih problema koristeći znanja i prakse o održivom življenju, prepoznajući i razvijajući perspektive održivosti u zajednici. Rezultati mogu biti smjernica i kreatorima obrazovne politike, na lokalnom i nacionalnom nivou, s ciljem osmišljavanja programa edukacije i implementacije principa održivog razvoja u razvoj zajednice, sadašnjih učitelja praktičara i studenata učiteljskih/nastavničkih i društveno-humanističkih studija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu