Pregled bibliografske jedinice broj: 1113165
HR4EU – Mrežni portal za e-učenje hrvatskoga jezika
HR4EU – Mrežni portal za e-učenje hrvatskoga jezika // Moodlemoot 2016
Zagreb, Hrvatska, 2016. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1113165 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
HR4EU – Mrežni portal za e-učenje hrvatskoga
jezika
(HR4EU - Web portal for e-learning of Croatian)
Autori
Šnajder, Martina ; Filko, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
Moodlemoot 2016
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Moodle, HR4EU, hrvatski, e-učenje
(Moodle, HR4EU, Croatian, e-learning)
Sažetak
U ovom će izlaganju istraživači sa Zavoda za lingvistiku Filozofskoga fakulteta u suradnji sa suradnicima iz tvrtke Implementacije snova predstaviti HR4EU – prvi besplatni mrežni portal za e-učenje hrvatskoga jezika. Portal se izrađuje u sklopu projekta koji financira Europski socijalni fond. Izrađen je u dva dijela. Prvi je dio izrađen u WordPressu i sastoji se od tri dijela: O Hrvatskoj, Institucije i Resursi. Dio o Hrvatskoj predstavlja hrvatsku kulturu, povijest, prirodne ljepote, povijesne ličnosti, znamenitosti i gastronomiju kroz devet interaktivnih karata. Dio Institucije objedinjava popis najvažnijih institucija u Hrvatskoj koje su korisne strancima, zajedno s obrascima koje se pri tim institucijama predaju i uputama za njihovo popunjavanje (npr. zahtjev za vizu, zahtjev za izdavanje OIB-a i sl.). Dio Resursi predstavlja računalnolingvističke resurse za hrvatski jezik dosad izrađene na Zavodu za lingvistiku koji se mogu iskoristiti za jačanje jezičnih vještina pri učenju hrvatskoga jezika. Drugi, važniji dio portala izrađen je Moodleu i sastoji se od ukupno pet tečajeva. Tečajevi su besplatni i dostupni svima uz jednostavnu registraciju na samome portalu ili putem postojećih Google i Facebook računa. Tri su opća tečaja: Hrvatski – početni stupanj, Hrvatski – srednji stupanj, Hrvatski – napredni stupanj i dva su specijalizirana tečaja: Hrvatski za studente i Hrvatski za poslovne korisnike. Opći se tečajevi sastoje od deset lekcija. Svaka lekcija ima nekoliko sadržaja: lekciju, dva kviza i gramatičke sadržaje u obliku knjige. Specijalizirani se tečajevi sastoje od četiriju lekcija, pri čemu u zadnjoj korisnici mogu riješiti nekoliko zadataka (assignments), u kojima se od njih očekuje da uz pomoć uputa napišu životopis, molbu za posao, preporuku i sl. na hrvatskome jeziku. Svi su tečajevi dodatno opremljeni rječnikom u kojemu su sve riječi koje se upotrebljavaju u tečaju s prijevodom na engleski jezik. Za potrebe ovog tečaja Moodle je korjenito izmijenjen, i vizualno i funkcionalno, kako bi se dobili atraktivni i interaktivni sadržaji koji će zadržati korisnike. Klasični izgled Moodlea izmijenjen je korištenjem prilagođene teme, a njegova funkcionalnost proširena upotrebom dostupnih pluginova te izradom jednog dodatnog koji odgovara našim potrebama. Sam dizajn portala nastao je prije nego što je odlučeno da će se kao glavna platforma koristiti Moodle te je stoga implementacija pojedinih funkcionalnosti i dijelova portala predstavljala poseban izazov. Jedan od većih problema s kojima smo se susreli jest oblikovanje sadržaja lekcija i pitanja. Za te potrebe korištena je kombinacija nekoliko različitih pluginova, koji samostalno funkcioniraju zadovoljavajuće, ali njihovo preklapanje zahtijevalo je dodatne napore pri stiliziranju unesenog sadržaja. Iako su nam u neku ruku olakšali uređivanje, bilo je potrebno dodatno educirati osobe koje su unosile sadržaj, tj. upoznati ih s osnovama HTML-a i CSS-a zbog svih nedosljednosti koji su nastajale pri dodavanju potrebnih stilova. Drugi problem s kojim smo se susreli bio je način prikaza položenosti kolegija. Ideja prezentirana u dizajnu čini se jednostavnom i posve logičnom ‒ na jasan način korisniku vizualno iskomunicirati da je prošao prvu razinu učenja jezika te da sada može nastaviti s drugom. Iako je moguće postaviti listu kolegija na prvo mjesto odmah nakon što se korisnik ulogira i urediti postavke za njihovu dovršenost, ona ni na koji način nije jasno izražena u samoj listi kolegija. S toga smo za tu potrebu razvili poseban plugin koji nam je omogućio da na jasan način korisniku damo do znanja koje kolegije je položio, a koje nije. Osim toga, unutar samih kolegija na sličan način označavamo i položenost različitih aktivnosti što korisnicima dodatno olakašava snalaženje u sustavu i praćenje vlastitog napretka. Izrada ovog portala bio nam je prvi susret s pozadinom Moodlea i onime što ga pokreće. Na tom putu nepresušan izvor informacija bila nam je službena Moodle dokumentacija, a najveću pomoć i podršku dobili smo od Moodle zajednice, što online, što uživo. Komunikacija s autorima pluginova i njihova spremnost da nam pomognu uvelike nam je olakšala prilagodbu portala dizajnu. Ovom prezentacijom želimo pokazati na koji se način Moodle može prilagoditi vlastitim željama kako bi postao još interaktivniji, zabavniji i kvalitetniji alat za učenje, pa tako i za e- učenje hrvatskog jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filologija