Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1112747

Geometrijski uzorak: potencijal i izazov Razvoj matematičkih oblika mišljenja i zaključivanja kroz problemske zadatke s geometrijskim uzorcima


Antunović-Piton, Branka
Geometrijski uzorak: potencijal i izazov Razvoj matematičkih oblika mišljenja i zaključivanja kroz problemske zadatke s geometrijskim uzorcima // Međužupanijsko stručno vijeće nastavnika matematike u srednjim školama Primorsko- goranske, Ličko-senjske, Karlovačke i Istarske županije
Pazin, Hrvatska, 2021. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, ostalo)


CROSBI ID: 1112747 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Geometrijski uzorak: potencijal i izazov Razvoj matematičkih oblika mišljenja i zaključivanja kroz problemske zadatke s geometrijskim uzorcima
(Geometric pattern: potential and challenges- Development of mathematical forms of thinking and reasoning through problem tasks with geometric patterns)

Autori
Antunović-Piton, Branka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo

Skup
Međužupanijsko stručno vijeće nastavnika matematike u srednjim školama Primorsko- goranske, Ličko-senjske, Karlovačke i Istarske županije

Mjesto i datum
Pazin, Hrvatska, 18.02.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
geometrijski uzorak, algebarsko mišljenje, funkcijsko mišljenje, geometrijsko mišljenje, rješavanje problema
(geometric pattern, algebraic thinking, functional thinking, geometric thinking, problem solving)

Sažetak
Prošireni sažetak Kurikulum nastavnog predmeta matematika ističe važnost isprepletenosti matematičkih procesa i domena. Težište postavlja na razvijanje i njegovanje raznih oblika matematičkog mišljenja i zaključivanja, na umijeće samostalnog i stvaralačkog proučavanja matematičkih ideja, koncepata i njihovih veza te na stvaranje preduvjeta za uspješnu primjenu stečenih znanja i umijeća. Za domenu Algebra i funkcije navodi se: „ Algebra je jezik za opisivanje pravilnosti […] U domeni Algebra i funkcije učenici se služe različitim vrstama prikaza ; grade algebarske izraze, tablice i grafove radi generaliziranja, tumačenja i rješavanja problemskih situacija. […] Određenim algebarskim procedurama koriste se i za primjenu formula i provjeravanje pretpostavki. Prepoznavanjem pravilnosti i opisivanjem ovisnosti dviju veličina jezikom algebre učenici definiraju funkcije koje proučavaju, tumače, uspoređuju, grafički prikazuju i upoznaju njihova svojstva. […] Upravo problemski zadaci s geometrijskim uzorkom zadovoljavaju gore navedene zahtjeve. Primjenjivi su na svim razinama obrazovanja. Izrazito su povezani sa vizualizacijom, vizualnim mišljenjem. Jer „vidjeti“ je važna osnova za istraživanje i stvaranje generalizacija, a ta se sposobnost može razviti samo iskustveno provodeći proces s takvim promišljanjem. Kroz geometrijske uzorke učenici se na prirodan način mogu uvesti u znanstvene oblike mišljenja i zaključivanja. Zadaci s geometrijskim uzorcima omogućuju učenicima da istražuju i razvijaju strategije, da raspravljaju i argumentiraju te tako razvijaju matematičku komunikaciju. Takvi zadaci su snažno sredstvo za razvijanje razumijevanja odnosa između dviju veličina, razumijevanja značenja i uloge matematičkog jezika i simboličkog zapisa, kao i za uspostavljanje veza među različitim prikazima. Ukratko, ti zadaci su prikladni za razvoj algebarskog i funkcijskog mišljenja. Osim toga, kroz ovakve zadatke razvija se fluidnost, fleksibilnost i originalnost koje su bitne karakteristike divergentnog i kreativnog mišljenja. Koristeći tu karakteristiku, učitelj matematike može omogućiti učenicima okruženje unutar kojeg će učenici razviti svoje matematičke vještine i uočiti ljepotu same matematike. Cilj ovog rada (predavanja) je, kroz odabrane problemske zadatke s geometrijskim uzorcima, razmatrati odgovarajuće matematičke procese i koncepte te oblike mišljenja i zaključivanja. Poseban naglasak stavlja se na balans između proceduralnog i konceptualnog znanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)

Napomena
Predavanje održano online preko aplikacije Adobe
Connect



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Branka Antunović-Piton (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Antunović-Piton, Branka
Geometrijski uzorak: potencijal i izazov Razvoj matematičkih oblika mišljenja i zaključivanja kroz problemske zadatke s geometrijskim uzorcima // Međužupanijsko stručno vijeće nastavnika matematike u srednjim školama Primorsko- goranske, Ličko-senjske, Karlovačke i Istarske županije
Pazin, Hrvatska, 2021. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, ostalo)
Antunović-Piton, B. (2021) Geometrijski uzorak: potencijal i izazov Razvoj matematičkih oblika mišljenja i zaključivanja kroz problemske zadatke s geometrijskim uzorcima. U: Međužupanijsko stručno vijeće nastavnika matematike u srednjim školama Primorsko- goranske, Ličko-senjske, Karlovačke i Istarske županije.
@article{article, author = {Antunovi\'{c}-Piton, Branka}, year = {2021}, keywords = {geometrijski uzorak, algebarsko mi\v{s}ljenje, funkcijsko mi\v{s}ljenje, geometrijsko mi\v{s}ljenje, rje\v{s}avanje problema}, title = {Geometrijski uzorak: potencijal i izazov Razvoj matemati\v{c}kih oblika mi\v{s}ljenja i zaklju\v{c}ivanja kroz problemske zadatke s geometrijskim uzorcima}, keyword = {geometrijski uzorak, algebarsko mi\v{s}ljenje, funkcijsko mi\v{s}ljenje, geometrijsko mi\v{s}ljenje, rje\v{s}avanje problema}, publisherplace = {Pazin, Hrvatska} }
@article{article, author = {Antunovi\'{c}-Piton, Branka}, year = {2021}, keywords = {geometric pattern, algebraic thinking, functional thinking, geometric thinking, problem solving}, title = {Geometric pattern: potential and challenges- Development of mathematical forms of thinking and reasoning through problem tasks with geometric patterns}, keyword = {geometric pattern, algebraic thinking, functional thinking, geometric thinking, problem solving}, publisherplace = {Pazin, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font